Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Strajki pracowników Wizz Aira sparaliżują ruch w Europie. Złe wieści dla wracających z wakacji
Marlena Kaczmarek
Marlena Kaczmarek 22.08.2023 10:41

Strajki pracowników Wizz Aira sparaliżują ruch w Europie. Złe wieści dla wracających z wakacji

Wizz Air
fot. Klaudia Zawistowska/Turyści.pl

Pracownicy firmy, która obsługuje Wizz Aira ogłosili kolejne strajki. Pod koniec sierpnia i we wrześniu przez trzy dni loty zostaną odwołane lub znacznie opóźnione. To ważna informacja dla osób wracających wówczas z wakacji. 

Strajki odbędą się na lotnisku Luton pod Londynem, jednak ich konsekwencje będą odczuwalne w całej Europie. 

Pracownicy Wizz Aira zapowiedzieli strajki

W Anglii strajkować będzie ponad 80 pracowników firmy GH London Ground Handling Services Ltd., która obsługuje m.in. linię lotniczą Wizz Air. Protesty odbędą się na lotnisku Luton i mają trwać po 24 godziny.

Warto odnotować, że ten port lotniczy ma w swojej siatce ok. 40 połączeń Wizz Aira, w tym do Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Lublina, Olszyna, Poznania i Wrocławia. 

Strajki Wizz Aira - kiedy się odbędą?

Protesty będą łącznie trwały trzy dni. Pierwszy strajk zaplanowano na środę 30 sierpnia, kolejny na 6 oraz 13 września. Jak zapowiadają organizatorzy, "strajki spowodują ogromne zakłócenia w harmonogramie Wizz Aira".

Na stronie internetowej przewoźnika nadal można kupić bilety na loty w tych terminach. M.in. 30 sierpnia z lotniska Luton widnieje lot o 12:40 do Poznania, a do Warszawy  tego dnia pasażerowie mają do wyboru aż trzy różne połączenia (godz. 8:25, 14:40 i 19:45). 

"W przypadku jakichkolwiek zakłóceń skontaktujemy się z pasażerami"

Rzecznik prasowy Wizz Aira w rozmowie z mirror.co.uk powiedział, że firma jest świadoma nadchodzących zakłóceń. "Jesteśmy w kontakcie z lotniskiem Luton i naszym partnerem w zakresie obsługi naziemnej i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ograniczyć zakłócenia dla pasażerów" - oznajmił przedstawiciel Wizz Aira.

"W przypadku jakichkolwiek zakłóceń skontaktujemy się z pasażerami, których to dotyczy, którzy zarezerwowali bezpośrednio z linią lotniczą za pośrednictwem poczty e-mail i SMS-ów i poinformuj ich o dostępnych opcjach, gdy tylko otrzymamy aktualizację" - dodał.