Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Stewardessa zdradziła błędy podróżnych. Każdy z nas to robi
Angelika Czarnecka
Angelika Czarnecka 17.02.2024 19:37

Stewardessa zdradziła błędy podróżnych. Każdy z nas to robi

Lotnisko
Fot. Canva, Instagram-@xoblondevoyage

Stewardessa podzieliła się trzema głównymi błędami popełnianymi przez turystów podczas rezerwacji biletów lotniczych. Twierdzi, że wiele nieprzyjemności i chaosu da się uniknąć. Jej nagranie podbija sieć.

Caroline, która publikuje posty pod pseudonimem @blondevoyage, początkowo opisała błędy, jak i podzieliła się wskazówkami już w 2022 roku. Wideo wciąż jednak jest na czasie i masa podróżnych zamierza skorzystać z rad stewardessy w nadchodzącym sezonie wakacyjnym. „Mam nadzieję, że dzięki temu podróż stanie się bardziej płynna” - oznajmiła na Instagramie.

Błąd dotyczący czasu przesiadki. Pasażerowie nagminnie go popełniają

Pierwszy częsty błąd przy rezerwacji lotu dotyczy przesiadek. By dotrzeć do niektórych miejsc, są one niestety konieczne. Zdarza się, że międzylądowanie trwa naprawdę krótko np. 30 minut i turyści łudzą się, że nie napotkają żadnych opóźnień i zdążą na kolejny samolot.

Zdaniem stewardessy, wielu nie zwraca nawet uwagi na to, ile mają czasu przed kolejnym lotem. “Jeśli rezerwujesz lot z przesiadką, pamiętaj, aby zarezerwować sobie co najmniej dwie godziny przerwy pomiędzy lotami” - zdradza Caroline. Doradza, że optymalną przerwą są 3 godziny. 

Loty po południu i wieczorem

Jak zdradza stewardessa, najczęściej opóźnione loty zdarzają się w godzinach popołudniowych i wieczornych, dlatego najlepiej wybierać te, które zaplanowane są na wczesne, poranne godziny. “Wiem, że nie chcesz wstawać o trzeciej nad ranem, żeby złapać samolot o piątej rano. (...) Ale obiecuję ci, że im wcześniejszy lot, tym wszystko pójdzie gładko” - mówi kobieta.

Niestety bardzo często turyści wybierają wygodę i komfort, przez co później nierzadko czeka ich na lotnisku rozczarowanie. Zdarza się też, że podróżni wolą zwyczajnie udać się na lotnisko po pracy, niż skorzystać z dodatkowego dnia urlopowego. 

Śledzenie lotu przez internet. Turyści nie pobierają aplikacji

Ostatnim błędem jest to, że podróżni nie pobierają aplikacji linii lotniczych tuż po kupieniu biletu. Zawierają one cenne informacje i wszystko, co dotyczy naszego lotu, tam się znajduje. W szybki sposób możemy zmienić szczegóły naszej rezerwacji i co ciekawe dowiedzieć się, czy samolot wystartuje planowo.

“Możesz dowiedzieć się, czy są jakieś opóźnienia, uzyskać informacje o swoim locie przesiadkowym i przy której bramce się znajduje” - powiedziała stewardessa.

 

Źródło: Instagram @blondevoyage