Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > PKP dodaje opcję, na którą wszyscy czekali. To znacznie ułatwi podróżowanie
Magda Antoł
Magda Antoł 20.07.2023 19:11

PKP dodaje opcję, na którą wszyscy czekali. To znacznie ułatwi podróżowanie

Stacja PKP
Fot. Flickr/Dariusz Sieczkowski

We wtorek 18 lipca PKP Intercity dodało nową opcję w swojej aplikacji mobilnej. Z uwagi na jej rosnącą popularność polski przewoźnik postanowił rozszerzyć swoja ofertę w zdalnych kanałach sprzedaży. Od paru dni pasażerowie nie muszą kupować biletów międzynarodowych tylko w kasie.

Od niedawna w aplikacji mobilnej PKP Intercity można zakupić bilety międzynarodowe. Ta opcja może znacznie ułatwić podróżowanie pasażerom. Nie będą musieli nabywać ich w stacjonarnych kasach biletowych.

Możliwość kupna biletów międzynarodowych w aplikacji PKP Intercity

Od wtorku 18 lipca pasażerowie mogą zakupić też bilety międzynarodowe za pośrednictwem aplikacji PKP Intercity. Wcześniej było to możliwe tylko w kasach biletowych, zdalnie w ramach oferty SuperPromo International lub jako bilety IRT do Niemiec, Litwy i Austrii. Decyzja o rozszerzeniu oferty sprzedażowej zapadła dzięki rosnącej popularności aplikacji.

Na ten moment zostały udostępnione bilety SuperPromo International, IRT dla dorosłych i dzieci do Niemiec, na Litwę oraz pociągi nocne do Austrii, eNRT dla dorosłych, dzieci i młodzieży na trasach z i do Austrii, Czech i Słowacji. W najnowszej aktualizacji nie będzie możliwy zakup biletu eNRT na podróż do Węgier w wyniku niewdrożonych ogólnoeuropejskich rozwiązań dokonywania kontroli biletów.

W podróż PKP Intercity będzie można zabrać psa i rower

Kolejną istotną zmianą dla pasażerów będzie dodanie biletu na przewóz psa i roweru w trakcie zakupu biletu eNRT. Będą one również podlegały zwrotowi i wymianie. Na początku ta opcja będzie dostępna jedynie poprzez reklamację w systemie PKP Intercity. Wcześniej bilety do Czech i Słowacji nie podlegały żadnym zwrotom.

“Bilety na przejazdy międzynarodowe dostępne w aplikacji mobilnej to odpowiedź na potrzeby naszych podróżnych. Rozumiemy, jak istotną rolę w sprzedaży pełnią kanały zdalne, dlatego nieustannie będziemy je rozwijać. Wprowadzenie międzynarodowych biletów do aplikacji było dla nas niemałym wyzwaniem logistycznym, ze względu na umowy z zagranicznymi przewoźnikami. Mimo to z sukcesem udało nam się rozszerzyć ofertę, co bardzo mnie cieszy” - powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity planuje dalszy rozwój aplikacji

Jak podaje PKP Intercity, ich aplikacja cieszy się rosnącą popularnością. Od stycznia 2023 r. kupiono w niej ok. 950 tys. biletów. Przewoźnik wspomniał też o dostępnych funkcjach. Można pobrać bilet w formacie pdf i zapisać go w kalendarzu. Płatności można dokonać za pomocą Apple Pay, Google Pay, karty płatniczej oraz systemu BLIK. Przewoźnik zwraca szczególną uwagę na łatwiejsze wyszukiwanie nazw stacji. Wystarczy, że pasażer wpisze nazwę miejscowości, a system sam pokaże wszystkie dostępne połączenia. Ta funkcja jest równie użyteczna w przypadku podróży zagranicznych.

“Cyfryzacja to kierunek, który jest ważną perspektywą rozwojową kolei, dlatego narodowy przewoźnik stawia na rozwój zdalnych kanałów sprzedaży, w tym swojej aplikacji mobilnej, dodając do niej kolejne funkcjonalności” - pisze PKP Intercity w swoim materiale prasowym.

Polski przewoźnik planuje też udostępnić pasażerom nowy system sprzedaży o nazwie e-IC 2.0. Premiera ma nastąpić w ostatnim kwartale 2024 r.

Źródło: PKP Intercity