Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > PKP ma poważne problemy? Na tle innych przewoźników wypada blado
Bartek Wojnowski
Bartek Wojnowski 12.08.2020 11:42

PKP ma poważne problemy? Na tle innych przewoźników wypada blado

PKP Intercity z problemem punktualności.
Fot. Flickr.com/Dariusz Sieczkowski/CC BY-ND 2.0/ https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/ (zdjęcie poglądowe)

PKP musi zmierzyć się z najnowszym raportem Urzędu Transportu Kolejowego. Dane z roku 2019 pokazują, że Intercity zajmuje przedostatnie miejsce wśród wszystkich innych linii, a prawie połowa klientów ocenia usługi na “złe” lub “bardzo złe”. Największą bolączką są m.in. takie kursy, jak np. na Hel. Okazuje się, że w zestawieniu przodują kolejki podmiejskie.

PKP z problemem punktualności

Jak podają dziennikarze Polsat News, PKP Intercity tylko w roku 2019 spóźniało się średnio o 9 minut. Dla porównania cały tabor spółki liczy 1,7 mln pociągów, a 1,3 mln było na stacjach docelowych o czasie. Daje to współczynnik 80,72 proc. przypadków. Co ważne, analitycy UTC brali pod uwagę opóźnienia większe, niż 5 minut i 59 sekund. W wynikach sukcesu dopatrują się jednak sami przedstawiciele PKP.

- Dane dotyczące punktualności za lata 2018-2020 wskazują, że punktualność pociągów PKP Intercity uległa znacznej poprawie, a trend ten się utrzymuje. Dokładamy przy tym wszelkich starań i podejmuje szereg działań mających na celu dalsze ograniczenie poziomu opóźnień, na które przewoźnik może mieć wpływ - mówiła w rozmowie z polsatnews.pl Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Inercity.

PKP za SKM-ką

Co ważne, PKP Intercity blado wypada zwłaszcza w porównaniu z Warszawską Koleją Dojazdową i Trójmieską SKM. Okazuje się, że stołeczna WKD cieszy się punktualnością na poziomie 99,52 proc., a północna aglomeracja może się pochwalić wynikiem rzędu 98,36 proc. punktualności. Skąd tak znacząca różnica? Przedstawiciele PKP zaznaczają, że problemu należy doszukiwać się przede wszystkim w długości poszczególnych tras i charakterze przewozów.

- Średnia odległość, którą pokonywał pasażer pociągu PKP Intercity w 2019 roku, wyniosła około 240 km, w przypadku natomiast pozostałych przewoźników jest to średnio 67,5 km. W odróżnieniu więc od połączeń regionalnych, pociągi PKP Intercity pokonują nawet kilkaset kilometrów, co zwiększa ryzyko ewentualnych opóźnień. Zdarzenia, które występują lokalnie, często mają wpływ na ruch większości pociągów dalekobieżnych - wyjaśniała rzeczniczka PKP Inercity.

Jeżeli chcielibyście podzielić się historią ze swoich wakacji, rachunkiem z turystycznego miejsca, bulwersującą lub interesującą sytuacją, która Was spotkała lub której byliście świadkami podczas urlopu, zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres: [email protected].

Fot. UTC

Źródło: Polsat News

Po przepiękne zdjęcia i ciekawe treści turystyczne zapraszamy również na naszego Instagrama

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!