Pasażerowie pociągów byli wściekli. PKP wydało ważny komunikat, w końcu się ugięli
Podróżowanie pociągiem ma wiele zalet. Często jednak kupując bilet krótko przed odjazdem, słyszymy w kasie komunikat o braku gwarancji miejsca siedzącego i w konsekwencji zostajemy odprawieni z kwitkiem. Już w czerwcu PKP Intercity znosi obowiązek rezerwacji miejsc w części pociągów. Co to oznacza dla pasażerów? Już wyjaśniamy.
Zmiany w PKP Intercity. Chodzi o rezerwację miejsc siedzących
Już od 9 czerwca zapełnienie w pociągach będzie mogło przekroczyć 100 proc., natomiast pasażerowie będą mogli odbyć podróż bez wskazania miejsca na bilecie. Oznacza to, że jeśli do tej pory nie mogliście kupić biletu, bo wszystkie miejsca były już wykupione - pociąg i tak was zabierze. Mniej zadowoleni z kolejnych zmian będą jednak ci, którzy PKP podróżują regularnie.
PKP Intercity zaskoczyło podróżnych również innym komunikatem. Spółka poinformowała, że zamierza wprowadzić opłatę za rezerwację miejsc w przypadku biletów okresowych. Dotyczyć będzie przejazdów pociągami TLK, IC, EIC. Jeśli chodzi o przejazdy ze składami ED161 (Dart) rezerwacja wciąż będzie obowiązywała.
Pasażerowie będą mogli zająć dowolne, dostępne miejsce w wagonie, do momentu, gdy nie zostanie ono wykupione przez innego podróżnego. Jak dodano w komunikacie, jeżeli pasażer będzie chciał mieć zagwarantowane miejsce siedzące, będzie mógł kupić rezerwację do biletu okresowego.
Opłata za rezerwację miejsca w pociągu Intercity
Jak informuje spółka, opłata za rezerwację miejsca do biletów okresowych, m.in. na odcinkach zakupionych w ramach ofert “multiprzejazd” “multiprzejazd max” będzie wynosić zaledwie 3 zł.
Przy czym PKP Intercity zaznacza, że w wyniku zmian, podróżni będą mogli liczyć na zwrot posiadanych biletów bez potrącenia odstępnego, a także bez uwzględnienia terminów przewidzianego zwrotu.
Pasażerowie nie korzystali z przejazdów
Niestety dotychczas bardzo często dochodziło do sytuacji, kiedy to pasażerowie rezerwowali przejazd, a ostatecznie go nie odbywali. W efekcie miejsce siedzące było puste i inni nie mogli z niego skorzystać. PKP Intercity tłumaczy, że problem pojawiał się nie tylko na dłuższych przejazdach, ale i tych krótkich.