Ogromne opóźnienia pociągów w Polsce. Pasażerowie muszą się przygotować
Pasażerowie korzystający z połączeń kolejowych w ostatni dzień ferii nie mieli łatwej i przyjemnej podróży. Pociągi nie radziły sobie z zimową aurą; awariom ulegały tabory i urządzenia sterowania lub nadzoru.
Kilkugodzinne opóźnienia
Pociąg Express Intercity Premium (Pendolino) z Gdyni do Katowic był opóźniony ponad 3 godziny zanim dojechał do stacji końcowej. PKP PLK (zarządca sieci kolejowej) podały informację, że przyczyną tak dużego opóźnienia były awaria taboru i urządzeń sterowania lub nadzoru, złe warunki atmosferyczne oraz „inne przyczyny związane z utrzymaniem linii kolejowych".
Fot. pociągi mają problemy techniczne/ pixabay.com/holzijue
W niedzielę również IC „Wawel" (z Krakowa do Berlina), IC „Silesia" (z czeskiego Bohumina do Warszawy) oraz TLK „Malinowski" (z Warszawy do Krynicy-Zdrój) spóźniły się o około 150 minut.
Pociąg IC „Gałczyński" z Warszawy do Szczecina zanotował opóźnienie przekraczające 80 minut już na początku trasy. Podczas dalszej podróży zwiększyło się ono do ponad dwóch godzin.
Koleje regionalne mają problemy
Nie tylko koleje państwowe mają problemy z pokonaniem zimowych warunków. Przewoźnicy regionalni, jeżdżący na krótszych trasach, odnotowywali nie mniejsze spóźnienia, które mogły irytować pasażerów.
Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie notorycznie zajeżdżały na stacje z dużym opóźnieniem, nie rzadko ponad godzinnym. Połączenie Kolei Śląskich nr 44665 z Częstochowy do Gliwic spóźniało się ponad 140 minut.
Na trasie Warszawa-Dęblin pociągi Kolei Mazowieckich przyjeżdżały o kilkadziesiąt minut później niż jest to przewidziane w rozkładzie jazdy. Pociąg Kolei Dolnośląskich „Bystrzyca" z Wrocławia do Kudowy odnotował opóźnienie ponad półtorej godziny.
Pasażerowie mogą otrzymać odszkodowanie
Część pasażerów, która musiała zmierzyć się z ogromnym opóźnieniem, może liczyć na odszkodowanie. Konieczne będzie zapoznanie się z zasadami, które określają, w jakim przypadku można ubiegać się o odszkodowanie.
- Opóźnienie niektórych pociągów powyżej 60 minut powoduje obowiązek wypłaty rekompensaty przez przewoźnika. Pasażerowie wszystkich rodzajów pociągów mogą dochodzić odszkodowań z tytułu naprawy szkody powstałej w wyniku opóźnienia pociągu - czytamy na stronie Urzędy Transportu Kolejowego.
Zwrot 25% ceny biletu jednorazowego przysługuje w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut, a 50% ceny biletu jednorazowego w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej. Należy złożyć pisemną reklamację w punkcie sprzedaży biletów lub wysłać ją pocztą bezpośrednio do przewoźnika.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl
Źródło: Polsat News