Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Najgorsze linie lotnicze na świecie. Podczas lotu odpadają części, a kamizelek i tlenu brak
Redakcja Turyści
Redakcja Turyści 18.11.2023 12:50

Najgorsze linie lotnicze na świecie. Podczas lotu odpadają części, a kamizelek i tlenu brak

Pokład samolotu
Fot. Shutterstock/Try_my_best

Latanie może być dla wielu stresującym i traumatycznym przeżyciem, zwłaszcza biorąc pod uwagę historię incydentów lotniczych. Kilka linii zyskało sławę dzięki swoim wynikom w zakresie bezpieczeństwa poniżej średniej.

Niektóre linie lotnicze, jak się okazuje, lepiej omijać szerokim łukiem. Oprócz katastrof, na pokładach panują warunki, które pozostawiają wiele do życzenia.

Seria niefortunnych zdarzeń z udziałem samolotów

W ciągu ostatniej dekady lotnictwo musiało stawić czoła licznym wyzwaniom, a głośne wypadki trafiały na pierwsze strony gazet na całym świecie. Od niefortunnego lądowania samolotu Asiana Flight 214 po tragiczne katastrofy dwóch samolotów 777 Malaysia Airlines w 2014 r. i zaginięcie samolotu Indonesia AirAsia na morzu – bezpieczeństwo lotnictwa jest przedmiotem szczegółowej analizy. Katastrofy Boeinga 737 MAX w latach 2019 i 2020 dodatkowo zwiększyły obawy, tworząc wrażenie częstych katastrof lotniczych.

Na szczęście ogólny poziom bezpieczeństwa lotnictwa na świecie z każdym rokiem ulega poprawie. Jednak najniebezpieczniejsze linie lotnicze często pozostają niezauważone, gdyż brakuje im wzmianek w mediach, które mogłyby ostrzec podróżnych o ryzyku, jakie stwarzają.

Najmniej bezpieczne linie lotnicze na świecie

Wśród linii lotniczych wzbudzających obawy należy w pierwszej kolejności wspomnieć o SCAT Airlines z Kazachstanu. Niestety wyniki SCAT w zakresie bezpieczeństwa są dalekie od korzystnych, ale nie tylko ze względu na liczbę wypadków śmiertelnych. Linii udało się zdobyć reputację jednej z najniebezpieczniejszych na całym świecie w nieco ponad dwie dekady. Za decyzją Komisji Europejskiej SCAT wpisano na czarną listę.

Drugimi mało bezpiecznymi dla podróżnych liniami są Lion Air z Indonezji, które w trakcie swojej działalności doświadczyły wielu strat w kadłubach. Co ciekawe, pomimo niepokojących wyników w zakresie bezpieczeństwa, urok Lion Air leży w wyjątkowo niskich cenach, co sprawia, że ​​trudno się temu oprzeć, nawet tym, którzy priorytetowo traktują bezpieczeństwo i starają się unikać niebezpiecznych przewoźników.

Z kolei Nepal Airlines w ciągu ostatnich trzech dekad doświadczyły szeregu niemal tuzina wypadków śmiertelnych, pomimo stosunkowo skromnego rozkładu lotów. Ich osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa zapewniły im zaledwie jedną gwiazdkę na siedem możliwych w AirlineRatings.com, renomowanej witrynie oceniającej bezpieczeństwo linii lotniczych przy użyciu różnych wskaźników. Linie, które powinno się omijać szerokim łukiem oprócz wcześniej wymienionych to Kam Air, Tara Air. 

Na tych pokładach pasażerom nie daje się kamizelek ratunkowych

Niewątpliwie warto także zwrócić uwagę na linię Jambojet, która należy do kenijskiego przewoźnika Kenyan Airways. Pasażerowie znajdujący się na pokładach samolotów mogą być nieco zdziwieni. W znajdującej się przed każdym siedzeniem instrukcji bezpieczeństwa jest informacja o braku kamizelek ratunkowych. Co więcej, w sytuacjach awaryjnych, do dryfowania na wodzie służyć mają siedzenia. 

Są jednak plusy. Po wylądowaniu pasażerowie wywoływani są do wyjścia rzędami, dzięki czemu nikt nie stoi długie minuty w przejściu i opuszczenie pokładu jest wówczas dość sprawne.