Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Na to najbardziej narzekają Polacy na wakacjach. Wcale nie chodzi o ceny
Marlena Kaczmarek
Marlena Kaczmarek 10.08.2023 11:18

Na to najbardziej narzekają Polacy na wakacjach. Wcale nie chodzi o ceny

Rodzina na wakacjach
fot. Canva

Polscy turyści są bardzo wymagający. W zagranicznych hotelach można spotkać się z opiniami, że jesteśmy roszczeniowi i bardzo dużo rzeczy nam nie pasuje. Narzędzie do monitorowania internetu SentiOne przeanalizowało 55 tys. recenzji obiektów hotelowych i na jej podstawie stworzyło ranking rzeczy, które najmniej podobają się Polakom na wakacjach.

Z danych Centrum Badania Opinii Społecznej wynika, że ponad połowa Polaków w 2023 r. wybierze się na minimum dwudniowy wyjazd. Firma SentiOne opracowała zestawienie, które prezentuje, na co nasi rodacy zwracają uwagę podczas urlopów. 

Polacy zwracają szczególną uwagę na lokalizację

Analizie poddano 55 tys. recenzji obiektów hotelowych napisanych przez Polaków w 2023 r. na portalach tj. Booking.com i Google Maps. 80 proc. opinii dot. noclegowni w kraju nad Wisłą, pozostałe 20 proc. zagranicznych m.in. w Grecji i Egipcie. 

Jak się okazuje, najważniejsza dla Polaków jest lokalizacja. Zależy nam, aby obiekt, w którym będziemy spać, znajdował się blisko najważniejszych punktów miasta i atrakcji tj. dworzec, plaża, centrum, itp. 

Ważny jest też standard pokoju, tj. czystość, cisza, widok z okna i wyposażenie np. lodówka, czajnik. Niektórych interesują udogodnienia dla rodzin z dziećmi. 

Cena nie jest najważniejsza dla Polaka

- Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu - te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów. Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania, i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko - pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy - to akurat zdecydowanie słusznie - obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom - tłumaczyła Martyna Knitter z SentiOne.

Ekspertka wskazała, że Polakom nie podoba się też często poziom obsługi. Ankietowani zwracają uwagę, że czasem pracownicy obiektu hotelowego są niekompetentni, niemili, powolni i nie odpowiadają na maile czy telefony. 

Polakom na wakacjach przeszkadzają... inni ludzie

Na trzecim miejscu w rankingu znalazły się niespodziewanie hotelowe baseny. Polacy narzekali na zimną wodę, brud, słabą infrastrukturę czy godziny otwarcia pływalni.

Badanie pokazało, że Polacy często skarżą się na obecność innych ludzi. Chodzi m.in. o niemieckich turystów, biegające dzieci czy hotelowe imprezy.