Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Na tę zmianę w PKP pasażerowie czekali dekady. Rozwiązuje największy problem kolei
Angelika Czarnecka
Angelika Czarnecka 04.12.2023 14:25

Na tę zmianę w PKP pasażerowie czekali dekady. Rozwiązuje największy problem kolei

Stacja kolejowa
Fot.Shuttertock/Martyn Jandula

Pasażerowie kolei doskonale wiedzą, co oznacza opóźniony pociąg. Na polskich torach bowiem zdarza się to dość często. Teraz PKP Intercity wprowadziło nowość do swojej aplikacji, która być może ułatwi turystom podróże.

Teraz pasażerowie będą mogli sprawdzić ewentualne opóźnienia i nie tylko.

Koniec ze skargami pasażerów. PKP Intercity ułatwi im podróże

Wybierając się choćby w krótką podróż polską koleją nierzadko w ostatniej chwili, gdy oczekujemy pociągu na peronie, słyszymy druzgocący komunikat. Opóźnienie pociągu bądź jego odwołanie to koszmar każdego podróżnego. Zdarza się, że nie pojawia się żadna informacja i niewiadomo czy nasz pociąg w ogóle przyjedzie. Pasażerowie niekiedy stoją godzinami na stacji, jednak zimą jest to szczególnie uciążliwe.

I choć skrzynka pocztowa PKP Intercity przepełniona jest masą skarg, to od wielu lat niewiele się zmieniło. Teraz w okresie zimowym firma wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów i 1 grudnia br. do swojej aplikacji wprowadziła zupełną nowość. Warto więc zaktualizować wersję, którą mamy w swoich smartfonach.

Aplikacja zyskuje nową funkcjonalność

Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, dzięki danym pochodzącym od PKP PLK, można sprawdzić z jakiego peronu odjeżdża dany pociąg, a także dowiedzieć się o nagłych opóźnieniach. Oprócz tego w aplikacji zmienił się również podgląd trasy. W trakcie jazdy kolorem szarym będą oznaczane stacje, które pociąg już minął.

- Stworzenie dobrej i funkcjonalnej aplikacji mobilnej było dla nas od dawna priorytetem. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie wysoko rozwiniętych, zdalnych kanałów sprzedaży, dlatego nie ustajemy we wprowadzaniu udoskonaleń w tym obszarze. Inspirujemy się potrzebami pasażerów i staramy się do nich dostosować. Nowe funkcje to kolejny krok w tym procesie – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

To nie wszystko z nowości. PKP Intercity chce ułatwić pasażerom kupowanie biletów

Obecnie jest rozwijana oficjalna strona internetowa, która służy podróżnym do zakupu biletów na pociąg. We wrześniu br. wprowadzono system e-IC 2.0 w wersji beta, który oferuje intuicyjny zakup, czy nowoczesny design. Dla podróżnych najważniejsza jest możliwość kupienia biletu "tam i z powrotem", planowanie podróży oraz dodanie jej do swojego kalendarza.