Wielka wpadka na oficjalnej stronie LOT. "Latamy między Polską a Indią"
Z tego artykułu dowiesz się:
-
kiedy powstały PLL LOT
-
jaka jest historia linii lotniczej
-
o wpadce narodowego przewoźnika
Polskie Linie Lotnicze LOT zostały utworzone 29 grudnia 1928 r. z połączenia prywatnych linii lotniczych Aerolot i Aero. Pierwszą bazę spółki stanowiło lotnisko mokotowskie w Warszawie, a pierwszym dyrektorem PLL LOT został pilot mjr Tomasz Turbiak.
Państwowo-samorządowe przedsiębiorstwo miało być monopolistą na krajowym rynku lotniczym, dlatego zlikwidowano wszystkie prywatne firmy. Od tego momentu zaczęła się historia narodowego przewoźnika, który jest jednym z najstarszych nieprzerwanie działających na świecie. W głowie się nie mieści, że doświadczony przewoźnik pozwolił na tak trywialną wpadkę.
LOT popełnił fatalny błąd
Na stronie internetowej LOT-u znajdują się m.in. informacje o tym, jakie kierunki obsługuje. W związku z pandemią nastąpiły zmiany, a samoloty powoli wracają na stare trasy. Na liście krajów do których możemy polecieć znalazła się "India".
Polski przewoźnik pomylił się przy odmianie jednego z krajów i tak zamiast połączenia z Indiami, mamy połączenie z Indią. To tylko literówka, jednak źle wygląda na oficjalnej stronie firmy i świadczy o pośpiechu i niewystarczającej dbałości o wizerunek.
Lista, na której wymieniają wszystkie połączenia, jest alfabetyczna, a Indie stanowiły jedyny wyjątek w odmianie. I tak pomiędzy Holandią i Irlandią znalazła się India. Błąd jest niemal szkolny, ale wielu może złapać się za głowy, że do tej pory nikt nie wychwycił i nie poprawił gafy.
PLL LOT, które należą do Star Alliance, powinny zwracać większą uwagę na takie szczegóły, jak poprawna pisownia nazw państw, do których realizowane są połączenia. Szacunek do klientów, a także partnerów jakim są lotniska w innych państwach, są bardzo ważne.
Błędne decyzje zdarzają się wszystkim
Na szczęście nie tylko polski przewoźnik zaliczył wpadkę. Inne linie lotnicze również popełniają błędy, czasem nawet dużo bardziej spektakularne. W 2004 r. Ryanair wpadł na pomysł, by zaoferować swoim klientom dodatkowe usługi.
System rozrywki pokładowej miał być hitem, jednak pasażerowie szybko pokazali, jak bezużyteczny był ten gadżet. Odtwarzacz filmów i muzyki z pewnością sprawdziłby się na długich trasach, lecz irlandzki przewoźnik żądał opłaty za jego używanie nawet w czasie połączeń trwających mniej niż 2 godziny.
Na początku było tylko kilka połączeń
Pierwszą flotę LOT-u stanowiło 21 samolotów pasażerskich: 15 sztuk Junkersów F 13 i 6 sztuk Fokkerów F.VIIa/1m. Od 1 stycznia 1929 realizowano loty na sześciu trasach krajowych: Warszawa–Łódź–Poznań, Gdańsk–Warszawa, Warszawa–Lwów, Warszawa–Katowice, Warszawa–Bydgoszcz, Katowice–Kraków oraz jednej międzynarodowej: Katowice–Brno–Wiedeń. 1 kwietnia 1930 uruchomiono połączenie do Bukaresztu z lotniska w Warszawie, a kolejnymi kierunkami były: Ateny, Bejrut i Helsinki.
Duże zmiany zaszły po 1989 r., kiedy radziecki samoloty zaczęły odchodzić do lamusa. LOT postawił na amerykańskie Boeingi, później także brazylijskie Embraery. Zwykle pasażerowie mogli powiedzieć, że latają najnowocześniejszymi maszynami.
Dziś polski przewoźnik ma spore problemy w związku z pandemią i zawieszeniem wielu połączeń. Nawet akcja "LOT do domu" nie przyniosła wystarczających zysków, by obyło się bez pomocy państwa. Mamy nadzieję, że sytuacja się poprawi i linia lotnicza znajdzie czas na dopięcie wszystkich szczegółów na swojej stronie na ostatni guzik.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl
Fot. lot.com/ screen
Źródło: Wikipedia/ YouTube