Korzystasz z ofert last minute? Lepiej uważać, w biurach podróży nie mówią o wszystkim
Turyści często czekają z podjęciem decyzji o podróży do momentu pojawienia się ofert last minute. Te zazwyczaj pojawiają się w momencie, gdy biuro podróży nie wyprzedało wszystkich ofert wycieczek do danego miejsca i na krótko przed wylotem czy wyjazdem znacznie obniżają cenę danej wycieczki.
To, co dla niektórych jest ich wadą - czyli mała ilość czasu pozostałego na przygotowania do wyjazdu - dla innych jest ogromną zaletą, na przykład gdy do ostatniej chwili nie wie się, czy uda się dostać urlop w pracy.
Najczęściej oferty last minute pojawiają się wraz z początkiem wakacji, gdy znaczna część osób już zarezerwowała swoje podróże. Wtedy można liczyć na przeceny 20-30%, jednak najbardziej atrakcyjne propozycje pojawiają się na sam koniec sezonu, czyli we wrześniu lub nawet październiku. Jesienne promocje mogą wynosić nawet 50% od regularnej ceny. Trzeba jednak uważać, by nie dać się oszukać.
Na co trzeba uważać korzystając z ofert last minute?
Niestety, zdarza się, że wycieczki promowane jako last minute znacznie odbiegają jakością od tych w regularnych cenach, dlatego warto bardzo dokładnie przeczytać umowę, sytać o posiłki i atrakcje opłacane w ramach oferty. Warto zwórcić uuwagę na termin soft all inclusive, który od zwykłego AI różni się tym, że napoje nie są wliczane w cenę.
Trzeba się także dopytać o wszelkie dopłaty dodatkowe, nie uwzględnione w umowie. Szczególnie trzeba pilnować takich elemetów jak podatki, opłaty za wizę czy opłaty lotniskowe. Nie można zapomnieć o hotelu - warto zapytać, ile ma gwiazdek lub w jakiej odległości od plaży się znajduje. Może się okazać, że przez własna nieuwagę czeka nas gorzkie rozczarowanie.
Najważniejsze jest jednak ubezpieczenie. Nie wolno dać ponieść się emocjom i zapomnieć o własnym zdrowiu, dlatego zawsze trzeba usalić przed wyjazdem kwestię, co należy zrobić, gdy spotka nas nieszczęście oraz na jakie formy pomocy można liczyć.
Niestety, oferty last minute często nie podlegają reklamacji. Jeśli już po wyjeździe okaże się, że wypoczynek nie spełnia naszych oczekiwań lub oferta znacznie różni się od tej przedstawionej w folderze niektóre biura podróży mogą nie uwzględnić zażelnia.
- To nie zgodne z prawem. Klientowi zawsze przysługuje prawo do reklamacji bez względu na typ usługi - mówi Longina Lewandowska-Borówka z Federacji Konsumentów.
Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]
Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl:
Uwaga, zacznie się już 1 września. Ogłosili poważne utrudnienia
Wyszedł w Tatry i aż go zamurowało. „Nie ma słów dostatecznie obelżywych"
Źródło: money.pl