Gdy dotrą do hoteli, będą zaskoczeni. Nowe zasady dla turystów, którzy polecą do Egiptu
Hotele wprowadzają zatem własne, restrykcyjne standardy bezpieczeństwa, z którymi nie ma dyskusji. Wszyscy goście oraz pracownicy muszą ich przestrzegać.
Hotele ujawniają wytyczne bezpieczeństwa
Wiadomo już, jak będzie wyglądała nowa rzeczywistość turystyczna w Egipcie. Goście będą musieli zachowywać dwumetrowe odległości między sobą, każda wejście do i wyjście z hotelu będzie się wiązało z pomiarem temperatury ciała. Nie będzie też bufetów. Oto część wytycznych egipskiego Ministerstwa Turystyki i Starożytnego Dziedzictwa.
Obiekty, które chcą się otworzyć, muszą je wdrożyć, a następnie przejść inspekcję. Certyfikat na prowadzenie działalności otrzymają tylko pod warunkiem braku jakichkolwiek uchybień. Dzięki niemu przez rok będą mogły przyjmować gości.
Hotele i ośrodki wypoczynkowe zostaną też zobowiązane do prowadzenia rejestru, w którym znajdą się między innymi daty i godziny dezynfekcji wraz z nazwiskami przeprowadzających je pracowników. W wypadku naruszenia któregokolwiek z przepisów kierownik hotelu traci licencję, a obiekt – pozwolenie na działalność.
Pierwszy (eksperymentalny) etap odmrażania hoteli rozpoczął się 15 maja. Certyfikowane obiekty mogą przyjmować teraz tylko turystów krajowych i zapełnić się w 25 procentach. W drugim etapie, od 1 czerwca, będą mogły się wypełnić w maksymalnie 50 procentach. Liczba pracowników również została zmniejszona o połowę.
Nowe zasady nakazują również hotelom, by uruchamiały one na swoim terenie kliniki oraz przeznaczały pomieszczenia na kwarantannę. Muszą też zapewniać gościom i personelowi środki do dezynfekcji, maski i rękawiczki (od producentów zatwierdzonych przez Ministerstwo Zdrowia i Ludności) oraz regularnie dezynfekować pomieszczenia wspólne, poręcze, uchwyty, stoły czy leżaki plażowe. Natomiast w wodzie basenowej ma być maksymalne dopuszczalne stężenie chloru i bromu.
Hotelowi goście będą meldowani elektronicznie lub będą używać jednorazowych długopisów. Wszystkie bagaże muszą być odkażone przed wniesieniem do hotelu. Hotele muszą też pilnować, aby goście się nie gromadzili. Na przykład w windach czy kasynach może przebywać maksymalnie połowa dopuszczonej w normalnych warunkach liczby osób.
Restauracje funkcjonują wyłącznie w systemie à la carte, dania serwowane są do stolików. Odległości między stolikami i leżakami muszą być co najmniej dwumetrowe, a między siedzącymi przy stole metrowe. Nie są dostępne fajki wodne.
Zajęcia rekreacyjne na plażach i basenach zostają ograniczone. Goście mogą korzystać z siłowni, nieczynne są natomiast sauny, jacuzzi i salony masażu.
Źródło: turystyka.rp.pl