Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Na topie > Karygodne błędy, jakie popełnia niemal każdy turysta opuszczający hotel. Nie wolno ich powtarzać
Maja Lachowicz
Maja Lachowicz 27.12.2020 22:36

Karygodne błędy, jakie popełnia niemal każdy turysta opuszczający hotel. Nie wolno ich powtarzać

hotel i niepisane zasady
Fot. unsplash.com/@alexblock

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czego nie robić w hotelach

  • jakie mogą być konsekwencje

  • jak wkraść się w łaski pracowników obiektu

Hotel ma swój niepisany kodeks, o którym nie każdy odwiedzający ma pojęcie. Wielu gości chcąc zachować się uprzejmie nieumyślnie popełnia straszny błąd. Część z nich także nie zwraca uwagi na ubiór, który ma większe znaczenie niż się wydaje. 

Hotel ma swoje zasady

Meldując się w hotelu możemy zapoznać się z regulaminem, który zwykle dotyczy kwestii ciszy nocnej i użytkowania pokoju oraz części wspólnych. Nie znajdziemy tam jednak informacji o tym, że ścielenie łóżka przed wymeldowaniem jest zupełnie zbędne.

Czasem pakując walizkę i sprawdzając, czy nic nie zostało w łazience lub pod łóżkiem, odruchowo poprawiamy pościel, by nie wyglądała tak niechlujnie. Układając ją równo dokładamy pracy służbie pięter.

Pokojowe, które mają niewiele czasu na przygotowanie apartamentu przed przybyciem kolejnych gości, mogą uznać, że ułożona pościel nie była używana. Jeśli łóżko wygląda na nienaruszone, nie zmienią bielizny pościelowej, a to będzie niemiłą niespodzianką dla innych.

Kradzież z pewnością zostanie zauważona

Częstym grzechem turystów jest zabieranie różnych przedmiotów z wynajmowanego pokoju. Co ciekawe, właściciele obiektów noclegowych wyjawili, że najczęściej znikającymi elementami wyposażenia są piloty do telewizorów.

Nie musimy się obawiać dodatkowego obciążenia na rachunku, jeśli zabierzemy ze sobą jednorazowe kosmetyki, przybory do szycia czy notes i długopis. Problemy mogą się pojawić w momencie, gdy w naszej walizce wyląduje szlafrok czy ręczniki.

Kradzieże wyposażenia zdarzają się na całym świecie. Niestety po takim incydencie nie można liczyć na ciepłe przyjęcie następnym razem. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy dany przedmiot jest jednorazowy i możemy zabrać go ze sobą, lepiej tego nie robić, by nie narazić się na nieprzyjemności.

Odpowiedni strój to podstawa

Nieprzyjemną wpadką może też być niestosowny ubiór. Wychodząc z basenu nie można od razu udać się do recepcji, czy paradować w kostiumie na korytarzach. Trzeba założyć taki strój, w jakim moglibyśmy wyjść na ulicę i nie czuć skrępowania.

W hotelowych restauracjach zdarzają się dodatkowe wymogi w kwestii ubioru. Na kolacji mogą być wymagane długie spodnie i koszula u panów, a także elegancka sukienka u pań. Nawet na śniadanie nie możemy udać się w czymkolwiek - to okazywanie braku szacunku do obsługi i innych gości.

Jeśli chcemy być dobrze zapamiętani w danym obiekcie noclegowym, warto zwrócić uwagę na to, by wszelkie śmieci znalazły się w koszu lub obok, jeśli się nie mieszczą. Dobrą praktyką jest uchylenie okna - obsługa zawsze to robi, by przewietrzyć pokój. Nie robiąc wielkiego bałaganu z pewnością zyskamy przychylność pracowników, którzy będą skłonni nam pomóc w wielu sytuacjach.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Źródło: poradnikurlopowy.pl