Dostałeś takiego maila od PKP? Przewoźnik alarmuje pasażerów. Można stracić duże pieniądze
Polskie Koleje Państwowe poinformowały w swoich mediach społecznościowych na temat oszustwa, którego ofiarą padają niektórzy pasażerowie. Warto to wiedzieć.
Oszuści robią wszystko, by włamać się na nasze konta, wyłudzić dane czy w inny sposób wzbogacić się naszym kosztem.
Oszustwa w internecie
W internecie codziennie dochodzi do mniejszych i większych oszustw. Wystarczy chwila nieuwagi, by nieświadomy użytkownik stracił pieniądze czy dostęp do swojego konta np. w mediach społecznościowych. Dlatego tak ważne jest, by nie klikać w podejrzane linki i dokładnie sprawdzić np. sklep, w którym robimy internetowe zakupy.
Kreatywni oszuści robią wszystko, by podrobione strony łudząco przypominały ich oryginalne odpowiedniki, przez co nie każdy się zorientuje, że coś jest nie tak.
W te maile od PKP nie klikaj
"Uwaga! Otrzymujemy zgłoszenia od pasażerów, którzy dostali wiadomość e-mail z ankietami satysfakcji z adresów podających się za PKP Intercity" - napisano w mediach społecznościowych polskiego przewoźnika.
"Informujemy, że nie przeprowadzamy takich ankiet i są one próbą oszustwa. Prosimy, ay nie wchodzić w wiadomości i nie klikać w podejrzane linki" - dodano.
Oszustwa internetowe w PKP
Na początku sierpnia informowaliśmy o podobnym procederze. Wówczas w internecie można było natrafić na "promocję" PKP.
"Wyjątkowa oferta na połączenia międzymiastowe od PKP! Roczny abonament za 12zł. Oferta jest ważna dla wszystkich mieszkańców Polski. Wystarczy kliknąć w link i odpowiedzieć na kilka pytań, aby otrzymać kartę" - napisano na jednym z profili stworzonych przez oszustów.
"W trosce o Wasze bezpieczeństwo przestrzegamy przed kontami, publikującymi fałszywe informacje na temat promocyjnych przejazdów. Jedyne informacje o ofertach zniżkowych znajdują się na naszej stronie intercity.pl oraz na oficjalnych kanałach PKP Intercity" - odniósł się do tego procederu przewoźnik. PKP poprosiło też, by nie klikać w tego typu linki.