Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Na topie > Biuro podróży obniży cenę, jeśli konkurencja ma tańszą ofertę
Paulina Pacholec
Paulina Pacholec 04.03.2024 20:05

Biuro podróży obniży cenę, jeśli konkurencja ma tańszą ofertę

Turcja plaża
fot. Canva

Jeśli lubicie podróżować z biurem podróży, mamy świetną wiadomość. Niektóre z nich mogą specjalnie obniżyć cenę dla swoich klientów. Wszystko przez nietypową politykę cenową. 

“Każda ze stron na tym zyskuje” - mówi ekspertka.

Obniżka ofert w biurze podróży

Agenci turystyczni, którzy współpracują z TUI Deutschland otrzymali nowe uprawnienia  na zasadach franczyzy. Teraz, za pomocą kilku kliknięć, mogą dostosować cenę sprzedawanego wyjazdu do oferty konkurencji, jeśli ta oferuje lepszą cenę.

“Jeśli podczas robienia rezerwacji okaże się, że oferta w innym biurze podróży jest tańsza w ramach tych samych kryteriów, franczyzobiorcy będą mogli obniżyć jej cenę w systemie rezerwacyjnym” - pisze portal Tourisitk Aktuell. “Cały proces zajmuje mniej niż minutę” - wyjaśnia szefowa działu współpracy franczyzowej Ilka Lauenroth. Jak tłumaczy, touroperator zdecydował się na wprowadzenie tej możliwości, bo oczekiwali tego sprzedawcy z biur partnerskich.

Które biura podróży oferują obniżki?

Biura podróży działające pod markami Hapag-Lloyd, First i TUI Reisecenter będą mogły korzystać z nowego rozwiązania. Wcześniej, w ramach pilotażu, takie uprawnienia otrzymało 18 partnerów od listopada zeszłego roku. Szefowa działu współpracy franczyzowej, Ilka Lauenroth, twierdzi, że uczestnicy programu byli zachwyceni. Poprzednio, TUI zdecydował się na wprowadzenie podobnego rozwiązania także w swoich salonach własnych.

“Każda ze stron na tym zyskuje” - twierdzi przedstawicielka touroperatora. Możliwość indywidualnego dostosowania ceny umacnia pozycję franczyzobiorców w relacji do klientów. Z drugiej strony, organizator sprzedaży może dzięki temu zwiększyć liczbę wyjazdów. Dodatkowo, oszczędza na kosztach związanych z obsługą zapytań.

Co należy zrobić, aby skorzystać z nowego rozwiązania?

Aby wykorzystać nowe rozwiązanie, osoby związane z franczyzą powinny przejść odpowiednie szkolenie, korzystając z dostępnych materiałów i filmów instruktażowych. Dodatkowo, touroperator przygotował 45-minutowe webinary.

Czytaj więcej:  Konkurencja dla Thermomiksa od Xiaomi. Smart Cooking Robot już Polsce

Nowe metody zwiększania sprzedaży imprez turystycznych i pozyskiwania klientów są zgodne z strategicznym planem TUI Deutschland, który od dwóch lat realizuje prezes koncernu, Sebastian Ebel. Plan zakłada, że firma będzie nie tylko przyciągać nowych klientów na rynku, ale także zdobywać klientów od konkurencyjnych biur podróży.

Źródło: turystyka.rp.pl