Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Lotniska i linie lotnicze > Najgorsza linia lotnicza w Europie?Jest najpopularniejsza wśród Polaków
Natalia Księżak
Natalia Księżak 24.02.2024 15:10

Najgorsza linia lotnicza w Europie?Jest najpopularniejsza wśród Polaków

najgorsza linia lotnicza
Sh/ ChameleonsEye.

Odwołane loty, opóźnienia, skargi i “traktowanie klientów z pogardą”. Po raz kolejny turyści wybrali najgorszą linię lotniczą w Europie. Choć rywalizacja była zacięta, to mało zaszczyty tytuł przypadł jednemu z najpopularniejszych przewoźników w Polsce. Czy słusznie?

Przewoźnik już drugi rok z rzędu został uznany za najgorszą linię w Europie.

Jaka jest najgorsza linia lotnicza w Europie?

Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że ​​zaledwie 63% lotów samolotami tej linii odbyło się punktualnie w okresie od października 2022 r. do września 2023 r. Do tego prawie połowa pasażerów, którzy polecieli “landrynką”, zgłosiła problemy w związku ze swoją podróżą.

Według respondentów ankiety „Which?” Ryanair, Vueling, British Airways i Iberia znalazły się na samymszczycie listy najgorszych linii lotniczych obsługujących krótkie dystanse w Europie. Tytuł najgorszej europejskiej linii lotniczej przypadł drugi raz z rzędu węgierskiemu Wizz Airowi. Lista ich przewinień względem klientów, jest jednak dużo dłuższa…

Czy Ryanair to najgorsza linia? Tym razem wygrywa Wizz Air

Linia lotnicza otrzymała od respondentów niską liczbę gwiazdek, zdobywając tylko jedną  na pięć możliwych za obsługę klienta. W wywiadach, jeden z respondentów stwierdził, że „nie można było porozumieć się z linią lotniczą” w sprawie odwołania lotu, natomiast inny ubolewał, że „przewoźnik nigdy nie reagował”, gdy potrzebował pomocy.

Dodatkowo, około 2% lotów Wizz Aira było opóźnionych o ponad trzy godziny. To więcej, niż w przypadku większości konkurentów. 

Tuż za Wizz Airem znajduje się Ryanair. On również uzyskał niezbyt imponujące wyniki, zdobywając tylko jedną gwiazdkę za komfort siedzenia, jedzenie i napoje oraz obsługę klienta. W przypadku tej drugiej kategorii, respondenci byli szczególnie krytyczni: jeden z pasażerów stwierdził, że linia lotnicza „traktuje klientów z pogardą”, a inny, że linia lotnicza po prostu „nie obsługuje pasażerów”. Ryanair zdobył zaledwie dwie gwiazdki za wrażenia związane z wejściem na pokład, czystość kabiny, a trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny.

Zobacz też: Linie lotnicze Ryanair i darmowe bilety. Nowe oszustwo. Nie daj się nabrać
 

Jaka jest najgorsza linia lotnicza w Polsce? Władze firmy odpowiadają

Wizz Air sprzeciwił się rankingowi, argumentując, że „metodologia ankiety wprowadza w błąd, a wyniki nie są reprezentatywne”. Według przewoźnika, organizatorzy ankiety rozmawiali z niewystarczającą liczbą klientów Wizz Air.

Marion Geoffroy, dyrektor zarządzająca Wizz Air UK na Wielką Brytanię, powiedziała: „Wyniki z pewnością nie są zgodne z tym, co wynika z ankiet naszych klientów. Nie jest jasne, w jaki sposób „Which?” może dojść do takich wniosków, skoro tylko 1,15% respondentów stwierdziło, że poleciało samolotem z Wizz Airem.” Szef linii lotniczych przyznał, że wyniki firmy w 2022 r. „nie odpowiadały naszym standardom”, co skłoniło Wizz Aira do zainwestowania „ponad 90 milionów funtów w naprawę tego problemu”.