

26 Listopada 2020
Pan Krystian czeka na 3 tysiące złotych od WizzAir. Kupił tylko bilety na wakacje
Wizzair powinien oddać panu Krystianowi 3 tysiące złotych już prawie 2 miesiące temu. Do dzisiaj mężczyzna nie zobaczył ani złotówki. W podobnej sytuacji jest wielu podróżnych.
Pan Krystian wiosną zarezerwował lot linią Wizzair dla siebie i swojej rodziny. Niestety nie doszedł on do skutku, a mężczyzna do dzisiaj nie zobaczył zwrotu w wysokości 3 tysięcy złotych.
Pan Krystian czeka na zwrot od Wizzair już 2 miesiące
Wiosną pan Krystian zarezerwował dwa loty dla siebie i rodziny na Wyspy Kanaryjskie. Pierwszy z nich dla dwojga dorosłych i trójki dzieci kosztował 2090, a następny - już tylko dla dorosłych - blisko 900 zł. Pierwszy wyjazd trwać miał 10 dni, kolejny natomiast na tydzień.
- We wrześniu okazało się, że Wizzair zmienił warunki podróży i pierwszy pobyt skrócił o cztery dni, a drugi o pięć dni. Wyjazd mijał się z celem, zrezygnowaliśmy więc z niego - powiedział pan Krystian w rozmowie z Dziennikiem Łódzkim
- Okazało się jednak, że w systemie rezerwacyjnym pojawiły się bilety w bardzo korzystnej cenie, więc dokonałem ponownej rezerwacji, z której ostatecznie zrezygnowałem 21 października. Miałem otrzymać zwrot pieniędzy na konto w banku w ciągu 30 dni, ale ich nie dostałem - dodaje.
Klient skontaktował się oczywiście z infolinią przewoźnika i usłyszał, że dostanie pieniądze w ciągu 30 dni od momentu złożenia skargi. Zdaniem pana Krystiana jest to za długo, tym bardziej, że przepisy nakazują szybszy zwrot pieniędzy.
Przepisy o zwrocie pieniędzy przez Wizzair
Sytuację pana Krystiana skomentowała Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które pomaga klientom w przypadku transakcji międzynarodowych. Siedziba przewoźnika znajduje się na Węgrzech, więc właśnie do ECK trafia wiele skarg od Polaków na tę linię lotniczą.
- Zgodnie z przepisami w przypadku odwołanego lotu przewoźnicy powinny dokonać zwrotu pieniędzy w terminie 7 dni - informuje Katarzyna Słupek. - Niektóre linie lotnicze jawnie przyznają się do wydłużenia tego terminu.
- W niektórych krajach linie lotnicze mogą opóźnić zwrot na podstawie krajowych przepisów, które są konsekwencją pandemii, np. w Czechach dzięki nadzwyczajnemu moratorium linie lotnicze mają 3 miesiące na zwrot środków. Natomiast w Grecji przewoźnicy mogą w ramach zwrotu wystawić pasażerowi voucher ważny 18 miesięcy - dodaje.
Jak poinformowała Słupek, na Węgrzech nie powstało jednak specjalne prawo regulujące tę kwestię. Dodaje jednak, że że mimo opóźnień wiele linii lotniczych, w tym węgierski przewoźnik, sukcesywnie dokonuje zwrotów.
DZISIAJ GRZEJE:
1. Pani Ewa miała wrócić z wakacji do Polski. Zabolało ją gardło i się zaczęło
2. Od dziś w Kauflandzie kupisz specjalne produkty, których w tym roku jeszcze nie było. I trafisz na niejedną promocję
3. Skandal wokół Julii Wieniawy. Wystarczyło jedno zdjęcie z wakacji, aby wywołać burzę. Teraz się tłumaczy
Z danych ECK wynika, że w tym roku zamknęło pozytywnie blisko 70 proc. spraw dotyczących zwrotu pieniędzy za odwołany lot (108 na 158 prowadzonych; 148 kolejnych jest w toku). Katarzyna Słupek dodaje, że klient linii Wizzair musi się uzbroić w cierpliwość.
Zobacz także w naszych serwisach:
- Nie wiesz jak wykorzystać zalegające w lodówce ogórki? Mamy genialny przepis na chrupiące placuszki, szybkie i efektowne
- Józef z “Rolnik szuka żony” żali się internautom. W kandydatkach odrzuciła go porażająca rzecz
- Nie żyje wielki talent, Andrzej Niedoba. Był prawdziwą legendą Wisły, napisał hymn górali beskidzkich, na szlakach do tej pory nucą go piechurzy
- Minister zdrowia mówi o trzeciej fali epidemii w Polsce. Apeluje do Polaków ws. ferii
- Zostały dwa dni. Robert Makłowicz zaskoczy wszystkich, znamy szczegóły
- Czesto nie daje żadnych objawów, zabija połowę chorych. Nowotwór, który wykryć można jedynie poprzez badanie
- Przyłapali kota na gorącym uczynku i o mało nie dostali zawału. Jego reakcja nie mieści się w głowie
Źródło: Dziennik Łódzki