Turysci.pl > Na topie > Wizz Air się doigra? UOKiK już depcze im po piętach
Natalia Księżak
Natalia Księżak 06.06.2023 15:05

Wizz Air się doigra? UOKiK już depcze im po piętach

wizz air
Fot.K.Zawistowska

Czy Wizz Air zapłaci ogromną karę? Urząd Ochrony Konsumentów wszczął przeciwko węgierskiemu przewoźnikowi już dwa postępowania wyjaśniające. Chodzi o skandalicznie wysokie ceny za połączenia.

„W związku z sygnałami o możliwych naruszeniach, prezes UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie Wizz Air Hungary oraz 30 innych przedsiębiorców” – czytamy w nowym komunikacie na stronie UOKiK.

Skargi od konsumentów pogrążają Wizz Air

Według licznych sygnałów od konsumentów, przewoźnicy udostępniający infolinię w sprawie zawartej umowy mogą dowolnie ustalać ceny za połączenia. UOKiK po raz kolejny reaguje na te sygnały i wszczyna kolejne postępowania.

Wizz Air, z ceną wynoszącą 4,92 zł za minutę połączenia, znajduje się na czele listy przewoźników, którzy pobierają zbyt wysokie opłaty od pasażerów.

Dodatkowe opłaty w przypadku opóźnienia czy odwołanego lotu

Zgodnie z prawem połączenie z infolinią nie może kosztować więcej niż zwykłe połączenie telefoniczne w podstawowym pakiecie taryfowym u operatora.

“ Od początku roku konsumenci nie mogą już ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy – zakupionego biletu, szczegółów dotyczących miejsca odjazdu, opóźnienia, wymiany biletów czy zniszczeniem bagażu” - czytamy na stronie Urzędu.

“ Z uwagi na sygnały od konsumentów, a także własny monitoring stron internetowych, prowadzimy dwa postępowania wyjaśniające, w których przyglądamy się kosztom połączeń telefonicznych z przedsiębiorcami zajmującymi się przewozem osób oraz pośrednictwem w sprzedaży biletów – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
 

Czy Wizz Air zapłaci ogromne kary?

UOKiK nie wyklucza postawienia zarzutów i wydania decyzji, które mogą zakończyć się karami finansowymi, a także nakazem usunięcia skutków stwierdzonych naruszeń. Do całej sytuacji nie odniósł się oficjalnie sam Wizz Air.

To zresztą nie jedyna sprawa, którą bada urząd. Węgierski przewoźnik badany jest również pod kątem polityki zwrotów w przypadku odwołanych lotów, rzetelnej informacji o najniższej cenie usługi w ostatnich 30 dniach czy anulowaniu biletów zakupionych w ramach promocji urodzinowej.