Wielka rewolucja od Wizz Aira? Przewoźnik jasno o "lotniczym Netflixie"
Abonament na loty od Wizz Air wywołał spore zamieszanie wśród turystów z Polski. Po trzech miesiącach linia lotnicza ujawnia pierwsze dane dotyczące projektu. Jeśli zastanawialiście się nad "lotniczym Netflixem" to warto się jednak pospieszyć z jego zakupem. Choć pionierski program przyniósł "satysfakcjonujące rezultaty" to przewoźnik podaje konkretną datę, do której korzystać będzie można z Wizz MultiPass.
- Bardzo ciekawe są pierwsze wnioski dotyczące, tego kto w Polsce najczęściej korzysta z tej usługi oraz gdzie podróżuje - mówi nam na spotkaniu w Budapeszcie dyrektor ds. przychodów Janos Pal. Interesujące są również najczęściej wybierane przez Polaków kierunki…
Wizz Air wprowadza rewolucję. Przewoźnik pokazuje pierwsze wnioski
Wiosną tego roku Wizz Air zadziwił swoich klientów dosyć nowatorską ofertą. W czerwcu w sprzedaży pojawił się bowiem Wizz MultiPass, czyli 6-miesięczny plan abonamentowy, który pozwala pasażerom podróżować co miesiąc.
Abonament na loty międzynarodowe został wprowadzony pioniersko jedynie dla klientów z Polski. Pasażerowie z Włoch otrzymali natomiast nieco inną usługę, która w ramach subskrypcji pozwala im na korzystanie tylko z lotów krajowych. - To absolutnie nowa oferta dla klientów w odniesieniu do produktu jak i cen- tłumaczy Janos Pal.
Wizz Air pokazuje pierwsze dane. "Lotniczy Netflix" wśród polskich pasażerów
"Uważam, że to bardzo ekscytująca propozycja, ale obecnie jesteśmy nadal w fazie testów. Zbieramy więc wszystkie dane. Myślę, że obecne wyniki są absolutnie zgodne z oczekiwaniami" - dodaje dyrektor Wizz Air.
Okazuje się, że od czerwca z subskrypcji skorzystało ponad 1000 pasażerów z Polski, a liczba ta cały czas rośnie. Najpopularniejszym wyborem pasażerów był Londyn Luton. W czasie wakacji popularne były również kierunki związane przede wszystkim z wypoczynkiem, jak Teneryfa czy Barcelona. Ciekawostką jest, że MultiPassem częściej zainteresowane są kobiety (55% pasażerów), a korzystają z niego przede wszystkim tzw. milenialsi i pokolenie nieco starsze. Turyści z Polski z MultiPassem najczęściej odlatywali z Warszawskiego Okęcia.
Wizz Air zapowiada koniec testów. Lepiej pospieszyć się z zakupem
Obecnie na stronie przewoźnika wybrać można odpowiedni dla siebie plan, a stała opłata abonamentowa będzie pobierana przez kolejne 6 miesięcy. Jak mówi podczas spotkania dyrektor Wizz Air ds. przychodów Janos Pal, mimo "wyników zgodnych z oczekiwaniami", przewoźnik nie zapowiada, że MultiPass zostanie wprowadzony do oferty na stałe.
- Jesteśmy w fazie testów. Mamy już pewne wnioski po sezonie wakacyjnym, a teraz chcemy zobaczyć, jak nasi subskrybenci będą korzystać z Multipassa jesienią i zimą - informuje Janos Pal - na ten moment subskrypcję będzie można wykupić do 1 grudnia. Od tego czasu można będzie z niej korzystać przez sześć miesięcy. Tak więc loty w ramach MultiPass będą dostępne również w przyszłym roku.
Czy na tym zakończy się sprzedaż subskrypcji? Szef Wizz Aira, Jozsef Varadi nie zaprzecza, że firma będzie chciała kontynuować projekt i rozwijać go o nowe warianty - Jesteśmy w trakcie oceny. Nie podjęliśmy jeszcze żadnej decyzji. Uważamy jednak, że jest to ważna inicjatywa, ale musimy w pełni zrozumieć, jak działa i jak przebiega jej realizacja - dodaje Varadi.