Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Poradnik podróżnika > Recepcjonistka radzi, kiedy najlepiej zameldować się w hotelu. Ta pora jest szczególnie ważna
Marlena Kaczmarek
Marlena Kaczmarek 07.10.2023 19:01

Recepcjonistka radzi, kiedy najlepiej zameldować się w hotelu. Ta pora jest szczególnie ważna

Recepcja hotelu
fot. RoClickMag/ Shutterstock

Osoby, które rzadko podróżują, często zachodzą w głowę, kiedy najlepiej zameldować się w hotelu. Czy ta pora ma faktycznie aż takie znaczenie? Otóż tak. Odpowiadamy, dlaczego. 

Przez złą godzinę przyjazdu możemy nawet stracić rezerwację. Lepiej przed dotarciem na miejsce dokładnie sprawdzić warunki panujące w hotelu.

Pora zameldowania w hotelu ma znaczenie

Serwis eShores sprawdził na podstawie rozmów z pracownikami hoteli, w jakich godzinach najlepiej się zameldować. Mimo, że często obiekt przesyła informację, że można przyjechać do np. 22 czy 23, lepiej dotrzeć na miejsce wcześniej. Dlaczego? 

Wiele hoteli w wakacyjnych kurortach specjalnie robi overbooking hotelowy, by zmaksymalizować przychód licząc na to, że część z gości nie dotrze na miejsce. To właśnie wczesnym popołudniem najlepiej stawić się w hotelu. Należy jak najwcześniej przybyć do hotelu i odebrać klucz. W przeciwnym razie może grozić przeniesienie do pobliskiego partnerskiego obiektu noclegowego, gdyż nasze miejsce zostanie zajęte przez kogoś innego. 

Zawsze sprawdzaj czajnik w hotelowym pokoju

Eksperci z eShores podzielili się na łamach mirror.co.uk kilkoma radami by podróżowanie było przyjemne i bezpieczne. Przede wszystkim należy odpuścić sobie używanie pokojowego czajnika. W środku może być bardzo dużo bakterii i zarazków, a przedmiot ten jest rzadko myty przez obsługę. Krążą nawet plotki, że niektórzy piorą swoją bieliznę właśnie w hotelowym czajniku…

Jeśli jednak mamy nieposkromioną ochotę na herbatę w hotelowym pokoju, należy bezwzględnie wymyć czajnik przed użyciem. 

Nawilżane chusteczki mogą uratować zdrowie

Warto mieć ze sobą nawilżające chusteczki. Przydadzą się nie tylko do utrzymania higieny np. podczas wycieczki, ale też warto wymyć nimi półki, na których kładziemy ubrania. 

Meble są bardzo rzadko myte przez obsługę, więc warto mieć na względzie dodatkową ochronę poprzez bakteriami pozostawionymi przez poprzednich użytkowników naszego pokoju.