Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze polska świat poradnik podróżnika quizy
Turysci.pl > Polska > Pasażer chciał zapalić w samolocie LOT. Dostał surową karę
Ania Radke
Ania Radke 19.05.2021 12:01

Pasażer chciał zapalić w samolocie LOT. Dostał surową karę

samolot
fot. Pixabay/ Free-Photos (zdjęcie ilustracyjne)

Podczas lotu z Kijowa samolotu linii LOT jeden z pasażerów urządził sobie w toalecie palarnię. Nie reagował przy tym na prośby załogi i kapitana statku pasażerskiego. Mężczyzna za swoje zachowanie został ukarany mandatem.

O zdarzeniu na pokładzie samolotu został poinformowany dyżurny operacyjny Placówki Straży Granicznej Warszawa – Okęcie.

Pasażer urządził sobie palarnię w samolocie

Funkcjonariusze z Grupy Interwencji Specjalnych zjawili się na pokładzie samolotu tuż po lądowaniu na Okęciu. 34-letni pasażer pochodzenia gruzińskiego został wezwany do zachowania się zgodnego z prawem.

Strażnicy uprzedzili pasażera o możliwości użycia wobec niego środków przymusu bezpośredniego, jeżeli tani nie będzie wykonywał wydanych poleceń. Pasażer opuścił pokład samolotu wraz z funkcjonariuszami i udał się do pomieszczeń służbowych Straży Granicznej.

Straż Graniczna poinformowała, że obywatel Gruzji został ukarany mandatem karnym gotówkowym w wysokości 500 zł na podstawie Ustawy Prawo Lotnicze art. 210 ust. 1, pkt 9. Po wystawieniu mu kary mężczyzna został zwolniony.

Za granicą wystawiono rekordową karę za bójkę w samolocie

23 grudnia 2020 roku na trasie z Honolulu do Seattle w samolocie linii lotniczych Delta, agresywny pasażer próbował dostać się do kokpitu. Nie reagował przy tym na prośby i polecenia personelu, a następnie uderzył jednego z członków załogi.

Mężczyznę udało się skrępować przy pomocy plastikowych kajdanek, jednak udało mu się oswobodzić i ponownie zaatakował tego samego członka załogi. Po wylądowaniu pasażer został natychmiastowo aresztowany.

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa podjęła decyzję o ukaraniu pasażera rekordowo wysoką karą 52,5 tys. dolarów, czyli 194 tys. zł.

Pasażer ma 30 dni, aby złożyć odwołanie od tej decyzji. Portal Fly4free poinformował jednak, że do zmiany postanowienia amerykańskiej agencji dochodzi niezwykle rzadko.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres [email protected]

Artykuły polecane przez redakcję Turysci.pl: 

Źródło: Straż Graniczna, Radio Zet