Turysci.pl > Świat > Na miejscu przecierała oczy zdumienia. "Właśnie tak oszukują wszystkich turystów"
Marta Lewkowicz-Popławska
Marta Lewkowicz-Popławska 24.09.2023 15:27

Na miejscu przecierała oczy zdumienia. "Właśnie tak oszukują wszystkich turystów"

Bali
fot. Shutterstock/Sokirlov/TikTok

O tym jak łatwo dać się oszukać w sieci przekonała się pewna tiktokerka, która wybrała się w podróż na Bali. Nocleg zarezerwowała przez popularną na całym świecie platformę, na której prywatne osoby wynajmują swoje nieruchomości. Nie mogła uwierzyć w to, co zastała na miejscu. 

Filmik ze zdjęciami z tych „rajskich” wakacji opublikowała na swoim profilu. Głównie po to, żeby przestrzec innych. 

Wszystko wyglądało pięknie. Ale tylko na zdjęciach

Hatty Morton zarezerwowała przez Airbnb luksusowy dom wakacyjny na Bali. Tak jej się przynajmniej wydawało. I tak wskazywały zdjęcia. 

Na portalu nieruchomość wyglądała bardzo atrakcyjnie. Duże łóżko z baldachimem, przyjemna łazienka, zadbany ogród – czyli wszystko, czego potrzeba do miłego spędzenia wakacji. Już na miejscu okazało się jednak, że wynajęty dom z luksusem nie ma nic wspólnego. 

To zdecydowanie nie był luksus

Mało tego, bardziej przypomina więzienną celę. Gołe betonowe ściany, nieskończona łazienka, o tarasie ze zdjęć mogła tylko pomarzyć. Nic nie przypominało domu, który wynajęła. 

Pod opublikowanym przez siebie filmem, który obejrzało ponad milion osób pojawiło się wiele komentarzy. „Czy tam był pożar?”, „ Miałam taki sam problem na Bali”, „Całkiem spoko. Dla więźniów” - pisali ludzie. 

Nie daj się oszukać. Sprawdzaj dokładnie profil właściciela

Airbnb próbuje zmniejszyć prawdopodobieństwo tego, że zostaniemy oszukani. Serwis radzi co należy zrobić zanim zdecydujemy się na konkretny dom czy apartament. 

Przed dokonaniem rezerwacji warto dokładnie prześwietlić profil właściciela. Sprawdzić opinie innych gości, datę rejestracji konta i podane namiary. Im bardziej kompletny i wiarygodny jest profil, tym mniejsze ryzyko oszustwa. 

Airbnb zaleca też komunikację wyłącznie za pośrednictwem swojej platformy. Rozmowy na własną rękę powodują, że tracimy ochronę i nie mamy gwarancji, że kontaktujemy się z rzeczywisty gospodarzem. Każda wątpliwa sytuacja czy próba oszustwa powinna być zgłoszona co centrum pomocy portalu.