kwarantanna biura podróży

Fot. Pexels.com @Anna Shvets (zdjęcie ilustracyjne)

Brak kwarantanny dla klientów biur podróży? Wszystko jest możliwe. Jest oficjalny komentarz organizatora wyjazdów turystycznych

20 Grudnia 2020

Autor tekstu:

Mateusz Sidorek

Udostępnij:

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie stanowisko zajął w sprawie kwarantanny Piotr Henicz z biura podróży Itaka

  • jakie plany ma organizator wycieczek

  • jak może przebiegać podróżowanie z biurami w najbliższym czasie`

Obowiązkowa 10-dniowa kwarantanna to kolejne obostrzenie, które ma skutecznie zniechęcić Polaków do podróżowania do końca ferii, czyli 17 stycznia 2021 roku. Chociaż część turystów z przemieszczania się prawdopodobnie zrezygnuje, biura podróży nie chcą zawieszać działalności i oferują rozwiązanie, dzięki któremu podróżni mogliby uniknąć izolacji. O szczegółach informuje portal Fly4Free.

Od 28 grudnia w życie wchodzi obowiązkowa 10-dniowa kwarantanna dla powracających z zagranicy do Polski, którzy podróżują transportem zbiorowym. Choć rząd nie skonkretyzował jeszcze, o jakich środkach komunikacji mowa, najprawdopodobniej restrykcje dotyczą autokarów oraz samolotów. To duże zagrożenie dla biur podróży, które nie chcą jednak zawieszać wyjazdów.

Obowiązkowa kwarantanna nie dla klientów biur podróży? Są pomysły ratowania wyjazdów

Niemal całkowicie zawieszona działalność hoteli, obowiązkowa kwarantanna dla podróżujących do Polski transportem zorganizowanym i ograniczenie przemieszczania się w Sylwestra – to obostrzenia, które mają zniechęcić Polaków do wyjazdów zarówno wewnątrz kraju, jak i poza jego granice. Nowe restrykcje rządowe mają zminimalizować ruch turystyczny do końca ferii zimowych, czyli 17 stycznia.

Te zmiany to ogromny cios dla turystyki. Zagrożone są nie tylko obiekty noclegowe, ale również biura podróży. Turyści mogą zacząć masowo rezygnować ze swoich zaplanowanych wyjazdów. Organizatorzy wycieczek jednak nie chcą się poddać i proponują pewne rozwiązania.

Na łamach Gazety Wyborczej Piotr Henicz z Itaki – jednego z największych biur podróży w Polsce – przyznał, że ma nadzieję na wprowadzenie wyjątków dla klientów, którzy będą podróżowali lotami czarterowymi lub umożliwienie stosowania alternatywnych rozwiązań.

Piotr Henicz z biura podróży Itaka liczy, że klienci będą zwolnieni z obowiązkowej kwarantanny. Organizator wycieczek przyznał nawet, że firma może przeprowadzać testy undefinedna obecność koronawirusa podróżującym i je sfinansować.

– W razie czego możemy wziąć udział w finansowaniu takich testów – słowa Piotra Henicza cytuje portal Fly4Free.

Kwarantanna nie doprowadzi do zawieszenia działalności biura podróży

Nawet jeśli rząd nie przystanie na propozycję biur podróży i kwarantanna będzie obowiązywała wszystkich turystów bez wyjątku, Piotr Henicz z Itaki zaznaczył, że wyjazdy nadal będą organizowane, nawet jeśli część wczasowiczów zrezygnuje z wycieczek.

Wychodzimy z założenia, że wszyscy, którzy kupili wyjazdy, liczyli się z ryzykiem, że sytuacja może się zmienić, a obostrzenia utrudnią podróż. Jednak według nas kwarantanna to jeszcze nie powód, by rezygnować z wyjazdu. Nam nikt nie zwróci pieniędzy za rezerwację miejsc w hotelach i samolotach. Nie możemy cały czas ponosić ryzyka. Liczymy, że klienci to zrozumieją i mimo wszystko pojadą – słowa wiceprezesa Itaki cytuje portal Fly4Free.

Na pytanie o to, czy biuro podróży Itaka zamierza zwracać pieniądze wpłacane przez klientów w formie zaliczek, wiceprezes odparł, że liczy na wyrozumiałość turystów i to, że jednak nie będą rezygnowali z wyjazdów. Chociaż to może być trudny czas dla organizatorów wycieczek, wcześniej biura udowodniły, że mają wiele do powiedzenia w kwestii przepisów.

Warto przypomnieć, że już wcześniej udało się biurom podróży uniknąć zakazów dotyczących kolejnych list krajów objętych zakazami lotów. Obecnie zarówno organizatorzy wycieczek, jak i turyści oczekują na kolejne decyzje rządu w tej sprawie. Mogą być kluczowe dla podróży zagranicznych w okresie ferii zimowych.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Źródło: Fly4Free