Wyszukaj w serwisie
turystyka Lotniska i linie lotnicze okiem turystów polska europa świat poradnik podróżnika archeologia quizy
Turysci.pl > Polska > Ogłoszono ważny komunikat dla wszystkich klientów. Ogromna złość i rozczarowanie po słowach biura podróży
Adrian Rybak
Adrian Rybak 13.11.2020 15:58

Ogłoszono ważny komunikat dla wszystkich klientów. Ogromna złość i rozczarowanie po słowach biura podróży

Biuro podróży ogłosiło niewypłacalność
unsplash.com Jue Huang

Biuro podróży Hermes Travel istnieje od 1981 roku. Od tamtej pory zdobyła sporą popularność wśród turystów. Wynikało to z organizowania egzotycznych wycieczek do Meksyku, Turcji czy Grecji. Teraz firma ogłosiła niewypłacalność. Pojawił się oficjalny komunikat. 

Biuro podróży Hermes Travel ogłasza niewypłacalność 

- Oświadczam, że z powodu niewypłacalności Biuro Podróży Hermes Travel nie jest w stanie wywiązać się z umów (...) zawartych z podróżnymi od 01.09.2019 r. oraz zapewnić pokrycia kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu podróżnych do kraju lub zapewnić podróżnym zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne.

Takie słowa można przeczytać w dokumencie, który został złożony przez biuro i został przesłany w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Firma poinformowała, że aktualnie nie ma ich turystów poza granicami Polski, lecz aż 270 klientów zostanie poszkodowanych. 

- Marszałek województwa uruchomił dwie gwarancje ubezpieczeniowe w sumie opiewające na łączną kwotę 672 tys. zł. To z tych środków klienci biura będą mogli uzyskać zwrot dokonanych wpłat na niezrealizowane wyjazdy. Jak wynika z dokumentów przesłanych przez biuro, w takiej sytuacji jest 270 klientów biura - informowała Marta Milewska. 

Dokumenty zostały już przekazane do podmiotu udzielającego zabezpieczeń finansowych. Zrobił to urząd marszałkowski. Jak wiadomo, podmiot rozpocznie procedurę, w której przyjmowane będą zgłoszenia od podróżnych, którzy nie otrzymali wniesionych wpłat.

- Wszystkie te osoby powinny kontaktować się bezpośrednio z gwarantem, którym w tym przypadku jest Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Roszczenie z tego tytułu należy kierować drogą pocztową na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. Biuro Obsługi Klientów, 53-413 Wrocław, ul. Gwiaździsta 62 - taką informację można znaleźć w oświadczeniu. 

Kryzys branży turystycznej

Pandemia koronawirusa oraz restrykcje, które z niej wynikają, przyczyniły się do powstania poważnego kryzysu w branży turystycznej. Dla wielu osób koronawirus oznaczał upadek. Mowa między innymi o biurach podróży.

Problem tego typu firm rozpoczął się po wprowadzeniu lockdownu, czyli wiosną tego roku. Wiele biur podróży ogłosiło bankructwo. Pierwszym takim przypadkiem w Polsce była firma Tourasia Polska.

- Oświadczam, że z powodu niewypłacalności Tourasia Polska S.A. nie jest w stanie wywiązać się z umów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, zawartych z podróżnymi od dnia 01.04.2019 - można było przeczytać w oświadczeniu biura.

Dodano także, nie przedsiębiorstwo nie było w stanie "zapewnić pokrycia kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu podróżnych do kraju lub zapewnić podróżnym zwrotu wpłat lub ich części wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne". 

Źródło: Wirtualna Polska, Onet