W ostatniej chwili usłyszeli, że nigdzie nie polecą. Nie wiadomo, co dalej z egzotycznymi wakacjami polskiej grupy
Wielka awaria linii lotniczych na dwóch znanych lotniskach. Przewoźnik twierdzi, że problemy techniczne z systemem rezerwacji spowodowały tymczasowe odwołanie lotów w Stambule. Wykluczono wszelkie cyberataki.
Wśród poszkodowanych podróżnych, którzy utknęli na lotnisku znaleźli się też Polacy. Planowali lot na Sri Lankę.
Awaria na lotniskach w Turcji. Przez 3 godziny nie latały żadne samoloty
Awaria miała miejsce 1 listopada br., w środę na dwóch lotniskach w Stambule i dotyczyła linii Turkish Airlines. Ze względu na prace mające na celu przywrócenie normalnego funkcjonowania linia lotnicza odwołała wszystkie loty odlatujące ze Stambułu między godziną 19:00. i 22:00 czasu lokalnego (16:00-19:00 GMT) w środę.
Przewoźnik ogłosił też, że sprzedaż biletów i rezerwacje zostały wstrzymane ze względu na prace konserwacyjne mające na celu rozwiązanie tego problemu. Oświadczył, że zrekompensuje wszystkie wydatki związane z zakwaterowaniem, zwrotami kosztów i wszelkimi innymi kosztami poniesionymi w związku z odwołanymi lotami.
Podróżni chcieli lecieć na Sri Lankę. Wśród nich byli Polacy
Choć awarie nie zdarzają się często, to same opóźnienia lotów już tak. Niekiedy podróżni muszą czekać długie godziny, a nawet zmuszeni są nocować na lotnisku. Tym razem opóźnienie trwało 3 godziny, a na lotnisku utknęło mnóstwo pasażerów, w tym Polacy, którzy planowali stamtąd dostać się na Sri Lankę. O awarii podzielili się na Facebooku na grupie Sri Lanka - polska grupa entuzjastów Cejlonu.
Zaniepokojeni awarią pozostali pasażerowie nie chcieli ryzykować i zaplanowane na kilka dni terminy lotów postanowili zmienić. Jak pisali w komentarzach pod postem opublikowanym na grupie, niektórym się to udało, inni z niecierpliwością czekali na informację od przewoźnika. Ta z kolei nie nadchodziła. “Nie ma żadnych informacji od linii lotniczych” - komentuje jeden z użytkowników.
Linia lotnicza tłumaczy się z awarii
Turkish Airlines poinformowały w środę, że ich działalność wróciła do normy po tym, jak problemy techniczne z rezerwacją biletów i systemami rezerwacji doprowadziły do odwołania wszystkich lotów odlatujących ze Stambułu.
„Nie było żadnego problemu związanego z cyberatakiem” – napisał na platformie X. starszy wiceprezes ds. relacji z mediami Yahya Ustun.