turystyka Sri LankaFot. Unsplash/com/Kirsty barnby

Sri Lanka walczy o dobre imię po zamachach. Chcą udowodnić, że są bezpiecznym państwem

Turystyka na Sri Lance przechodzi bardzo poważny kryzys od czasu niedawnych zamachów terrorystycznych. Kraj jednak nie zamierza się poddawać i chce walczyć o zaufanie podróżników, przekonując ich, że jest już bezpiecznie.

Turystyka jest zależna od bardzo wielu czynników. Walory estetyczne oraz kulturowe kraju nie zapewnią mu ogromnych pieniędzy, jeżeli inne aspekty nie będą odpowiadały przyjezdnym. Jedną z najważniejszych kwestii jest sprawa bezpieczeństwa, która od czasu kwietniowych zamachów stanęła na Sri Lance pod ogromnym znakiem zapytania.

Zderzenie dwóch statków wycieczkowych. Zarządzono pilną ewakuację, film trafił do sieciZderzenie dwóch statków wycieczkowych. Zarządzono pilną ewakuację, film trafił do sieciCzytaj dalej

Przypomnijmy, że w kwietniu doszło tam do skoordynowanych zamachów terrorystycznych. Ich celem były luksusowe hotele oraz kościoły. W wyniku tych tragicznych zdarzeń zginęło ponad 250 osób, wśród których było około 60 cudzoziemców. Po tych zdarzeniach nastąpił gwałtowny spadek liczby turystów spędzających wakacje na Sri Lance, lecz kraj ten nie zamierza się poddawać. Przygotowywana jest globalna, niezwykle intensywna kampania marketingowa, mająca przywrócić popularność tej wyspie oraz zapewnić podróżników o bezpieczeństwie.

Turystyka na Sri Lance przeżyła gwałtowny kryzys

Zamachy odbiły się głośnym echem na całym świecie, wpływając na branżę turystyczną na Sri Lance. Po tych wydarzeniach nadszedł gwałtowny kryzys - liczba turystów spędzających w tym kraju urlop spadła aż o 70% w porównaniu z poprzednim rokiem. Był to gigantyczny cios, a lankijskie stowarzyszenie hotelarzy oszacowało latem, że w 2019 roku stracili przez to około 1,5 mld dolarów.

Z czasem statystyki zaczęły się poprawiać, lecz wciąż nie były zadowalające. Listopad przyniósł spadek o 9,5%, co było ogromną poprawą w porównaniu z czasem tuż po zamachach, jednak wciąż niesatysfakcjonującą dla przedsiębiorców z branży turystycznej. Szacuje się, że w skali rocznej spadek średnio wynosił będzie około 20%. W turystyce na Sri Lance zatrudnionych jest około 2 miliony osób, dlatego już wkrótce rozpocząć się ma intensywna akcja marketingowa, promująca to państwo jako turystyczny raj. Ma to na celu poprawę sytuacji w przyszłym sezonie wakacyjnym.

Globalna akcja marketingowa Sri Lanki

Już od stycznia nowego roku reklamy Sri Lanki obiegną dwanaście kluczowych rynków światowych, zapewniając o wysokim poziomie bezpieczeństwa, panującym w tym kraju. W planach są m.in. Niemcy, Chiny, USA czy Wielka Brytania. Cała akcja oparta ma być na publikacjach branżowych, platformach cyfrowych oraz wielu przemyślanych i nowoczesnych rozwiązaniach.

- Zainwestujemy również w dziennikarzy, blogerów i influencerów, którzy będą mogli przedstawić potencjalnym podróżnikom własne doświadczenia ze Sri Lanki - zapowiada rozmówca PAP.

Jak mówi Kishu Gomes, który do listopada kierował Urzędem ds. Rozwoju Turystyki, ma to na celu eliminację negatywnego postrzegania Sri Lanki - odnosi się to przede wszystkim do potencjalnego zagrożenia zamachami terrorystycznymi.

- Gdy po zamachach jeździliśmy do zagranicznych ambasad, zabieraliśmy na spotkania oficerów wywiadu. Tłumaczyliśmy, że fakt, że ciągle były dokonywane aresztowania podejrzanych, jest pozytywny - mówił Gomes.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 5 osób nie żyje, tragedia w Portugalii i Hiszpanii. Na tym niestety nie koniec
  2. Co roku 1400-letnie drzewo tworzy wspaniały obraz. To jedyne takie miejsce na świecie, każdy powinien zobaczyć to na własne oczy
  3. Wizzair i Ryanair wprowadzają wielkie zmiany od nowego roku. Dla wielu Polaków to może być okazja
  4. 17-latka ukradła samolot. Odpaliła go, prowadziła i uderzyła w budynki lotniska, wszystko zostało nagrane
  5. Żyją pośród gór, dopiero niedawno powstała tam droga. Jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na świecie, oaza spokoju
  6. Niezwykły czyn dwóch Polaków. Odbudowali średniowieczny zamek

Źródło: Onet

Następny artykuł