Ryanair może mieć kłopotyFot. pixabay.com/ viarami

Czy Ryanair może mieć problemy? Rozpoczęło się śledztwo ws. kontrowersyjny reklamy przewoźnika

Ryanair niedawno rozpoczął kampanię reklamową swojej letniej siatki połączeń, jednak nie spodobała się klientom. Teraz może mieć kłopoty, ponieważ brytyjska organizacja zajmująca się marketingiem wszczęła śledztwo w sprawie mylącego hasła „zaszczep się i leć".

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie kontrowersje wzbudziło hasło Ryanaira
  • Jak tłumaczy się przewoźnik
  • Co dalej ze sprawą

Ryanair z pewnością nie spodziewał się takiej reakcji na swoją najnowszą reklamę. Zamiast zachwytu i wzrostu zainteresowania letnią ofertą, doczekał się wielu skarg, które poskutkowały rozpoczęciem śledztwa w sprawie zamieszczania mylących treści.

Ryanair „chciał dobrze", a wyszło inaczej

„Zaszczep się i leć" z pewnością miało być krótkim i chwytliwym hasłem, które zachęci turystów do rezerwowania połączeń u tego przewoźnika. Niestety klienci zupełnie inaczej odebrali te słowa i są oburzeni ich mylącym przekazem.

Reklama Ryanair

Fot. Reklama Ryanair

Ryanair jest zdania, że reklama zachęca zarówno do zaszczepienia się, jak i skorzystania z jego oferty, która obejmuje już połączenia na okres wielkanocny i wakacje. Na duże zainteresowanie raczej nie może liczyć.

Odbiorcy tej reklamy zgadzają się ze sobą, mówiąc, że jej treść jest myląca i może wprowadzić w błąd. Zdaniem wielu osób trywializuje pandemię i sugeruje, że do wiosny lub lata większość osób zdąży się zaszczepić, więc ograniczenia w podróżowaniu znikną.

Klienci nie są zadowoleni z promocji

Kampania reklamowa pojawiła się w okresie świąt Bożego Narodzenia i w ciągu dwóch tygodni doczekała się ponad 1,6 tys. skarg tylko w Wielkiej Brytanii. Przewoźnik nie spodziewał się takiego obrotu sprawy, ogłaszając nową promocję.

Oferta promocyjna na najbliższy sezon wakacyjny obejmuje aż milion biletów w cenie 89 złotych. Turystów ma przyciągnąć również brak opłat w przypadku zmiany rezerwacji jeśli pojawią się np. nowe obostrzenia dotyczące przemieszczania się.

Z pewnością są osoby, które skorzystały z korzystnych warunków, lecz głośno mówi się o zmuszeniu przewoźnika to wycofania hasła. Slogan wydaje się nie na miejscu w momencie, gdy pandemia przybiera na sile, zamiast się wycofywać.

Przewoźnik złożył wyjaśnienia

- Nasza reklama jest zgodna z faktami, szczepionki nadchodzą, co umożliwi pasażerom zarezerwowanie w Ryanair długo wyczekiwanych wyjazdów na Wielkanoc i lato 2021 w najniższych cenach. Reklama potwierdza również, że rezerwacje można zmienić bez opłat za zmianę, jeśli plany ulegną zmianie, co daje klientom Ryanaira jeszcze więcej pewności, gdy dokonują rezerwacji. Niektórzy krytycy narzekają tylko po to, by zostać zauważonym, podczas gdy jasne jest, że szczepionki oznaczają zniesienie ograniczeń podróży w związku z COVID-19 w połowie 2021 r. - wyjaśnił Ryanair redakcji Onetu.

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA), która czuwa nad zachowywaniem odpowiednich standardów w reklamie, ogłosiła, że wszczęła śledztwo w sprawie kampanii Ryanaira.

Nawet jeśli irlandzki przewoźnik nie poniesie żadnych poważnych konsekwencji w związku z niefortunnym hasłem, to wiele straci w oczach klientów. Nie wszyscy są gotowi na beztroskie wakacje w cieniu pandemii.

Spotkała Cię niecodzienna sytuacja na wycieczce? Prowadzisz hotel lub pensjonat i chcesz podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami lub historiami? A może chcesz skontaktować się z nami w innej sprawie związanej z turystyką? Zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres redakcja@turysci.pl

Artykuły polecane przez redakcję Turyści.pl:

Źródło: Onet

Następny artykuł