PKP pod okiem badaczek.Fot. Pxhere.com/ CC0 Domena publiczna (zdjęcie ilustracyjne)

Polacy konkretnie o działaniu PKP. Nie uwierzycie, wszystko jasne

PKP stereotypowo często bywa obiektem kontrowersji, jednak tym razem zapytano o zdanie regularnych pasażerów Kolei Państwowych. Klienci przewoźnika zaznaczyli, czego oczekują od kursów i jakie mankamenty spółka powinna natychmiast skorygować.

PKP stało się obiektem zainteresowania badaczek ze stołecznej Akademii Leona Koźmińskiego. Dr Katarzyna Piotrowska i Dr Katarzyna Staszyńska-Zagórska zapytały klientów państwowego przewoźnika o największe bolączki losu pasażera.

TVP donosi. Doszło do poważnego wypadku z udziałem polskich służbTVP donosi. Doszło do poważnego wypadku z udziałem polskich służbCzytaj dalej

PKP pod lupą

Celem badaczek z Akademii Leona Koźmińskiego jest podniesienie konkurencyjności sektora kolejowego w gospodarce. W analizie oferty PKP wzięło udział 1,5 tys. respondentów. Okazuje się, że przeważająca większość ocenia państwową spółkę pozytywnie. Jednoznacznie przychylny stosunek do przewoźnika ma 74 proc. badanych (odpowiedź na pytanie “Jak ogólnie oceniamy kolej?” - "bardzo dobrze"), 15 proc. - “raczej dobrze”, 6 proc. - “raczej źle”, a jedynie 1 proc. “bardzo źle” (4 proc. nie udzieliło odpowiedzi).

- Pozytywnie ocenia ją [PKP - przyp. red.] 89 proc. pasażerów, podczas gdy wśród niejeżdżących pociągami więcej niż połowa ma o kolei dobre zdanie [...] Na pierwszy plan niemal zawsze wybijają się kwestie wygody, oszczędności pieniędzy oraz czasu. Szczególnie pierwsza zaleta jest wskazywana bardzo często; dla co drugiej osoby wygoda podróżowania jest najważniejsza – wyjaśniała cytowana przez Polsat News dr Katarzyna Piotrowska.

Czego pasażerowie oczekują od PKP?

Jak wynika z badań dr Katarzyny Piotrowskiej i dr Katarzyny Staszyńskiej-Zagórskiej, aż dla 80 proc. pasażerów PKP istotna jest przestrzeń na nogi. Co ważne, 39 proc. respondentów pozytywnie ocenia przewoźnika ze względu na relatywnie tanie bilety. Z drugiej strony jednak to nie czas przejazdu jest największą bolączką - 25 proc. klientów narzeka na brak połączeń uzupełniających (np. linie autobusowe skoordynowane z przyjazdem pociągów). Co więcej, problemem dla pasażerów jest taka siatka połączeń, do której sami zainteresowani muszą dostosować swoje plany.

Dzisiaj grzeje: 1. Olbrzymie niebezpieczeństwo na zachodzie Polski. Chaos. Trwa akcja
2. "Wiadomości" TVP szczują na kolejną organizację? Wydanie, jakiego jeszcze nie było

– Dlatego uważamy, że z punktu widzenia operatorów połączeń warto rozważyć skorygowanie godzin odjazdów zgodnie z potrzebami podróżnych, tak aby możliwie najwięcej osób mogło skorzystać z usług transportowych o dogodnej dla siebie porze - mówiła współautorka badań o PKP dr Piotrowska.

Jeżeli chcielibyście podzielić się historią ze swoich wakacji, rachunkiem z turystycznego miejsca, bulwersującą lub interesującą sytuacją, która Was spotkała lub której byliście świadkami podczas urlopu, zapraszamy do wysyłania wiadomości na adres: redakcja@turysci.pl.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wstrząsające wideo z polskiej wsi. 10-latki robiły okropne rzeczy kotu, wszystko nagrały
  2. Mumia przemówiła. Archeologowie odtworzyli głos człowieka sprzed 3 tysięcy lat
  3. Przyszedł pod szkołę i wyciągnął broń. Uczeń w krytycznym stanie. Tragiczne wieści z zagranicy
  4. Przyszły wypocząć w parku wodnym. Przeżyły horror. Uciekały, gdzie pieprz rośnie
  5. Hit. Kierowcy nie wiedzieli, co robić. Nagranie podbiło internet
  6. Husky rzucił się na kobietę w samym bikini. Plażowicze nie mogli oderwać wzroku, jest wideo

Źródło: Polsat News

Następny artykuł