

20 Maja 2020
Wyciekły dane 9 milionów osób i ponad 2 tysięcy kart kredytowych. Klienci linii lotniczych ofiarami hakerów
Linia lotnicza wpadła w tarapaty. Atak hakerów był wyjątkowo udany i doprowadził do wycieku danych. Oprócz informacji o 9 milionach klientów, zostały skradzione dane z kart kredytowych ponad 2 tysięcy osób.
Linia lotnicza easyJet została zaatakowana przez wyspecjalizowanych hakerów, którzy zdobyli mnóstwo poufnych informacji. Brytyjski przewoźnik poinformował o tej sytuacji w komunikacie dla londyńskiej giełdy we wtorek, lecz jak się okazuje, do ataku doszło w styczniu tego roku. Poinformowano również, że od tego czasu firma współpracuje z brytyjskim biurem komisarza ds. informacji, by ocenić szkody wyrządzone przez hakerów.
Linia lotnicza ostrzega klientów
Zarząd spółki EasyJet jest zdania, że ataku dokonała zaawansowana grupa, ponieważ udało jej się uzyskać dostęp do adresów e-mail i danych dotyczących podróży ok. 9 mln osób. Oprócz tego skradzione zostały informacje o kartach kredytowych 2 208 klientów. Jak podaje firma, dane z paszportów wszystkich osób pozostają bezpieczne. Wszyscy zostali ostrzeżeni o możliwości podszywania się pod pracowników linii osób z zewnątrz, dlatego poproszono, by klienci zachowali ostrożność i czujność.
Osoby, które padły ofiarą ataku, muszą na bieżąco sprawdzać wszelką aktywność na swoich kontach bankowych oraz weryfikować informacje przesyłane przez linię lotniczą. Hakerzy mogą udawać pracowników easyJet i oczekiwać od nas dodatkowych płatności lub ujawniania danych. Warto poprosić o dodatkowe informacje i nie podawać żadnych informacji, jeśli nie mamy pewności, że rozmawiamy z pracownikiem linii lotniczej.
Dzisiaj grzeje: 1. Zmiany dotyczące urlopów i pracy zdalnej. Tarcza 4.0 nie spodoba się większości Polaków
2. Minister zdrowia ostrzega, że niewykluczone jest ponowne zamknięcie niektórych usług. Być może już w lipcu
Zarząd easyJet poinformuje o sytuacji osoby, których dane zostały skradzione w najbliższych dniach. Nie wiadomo, dlaczego do tej pory ukrywano incydent, który może przynieść ogromne straty klientom firmy. Gdyby wiedzieli o tym wcześniej, mogliby zablokować swoje karty kredytowe oraz zmienić dane podane przewoźnikowi.
ZOBACZ TAKŻE:
- Wielkie zmiany w 500 plus? Padła konkretna propozycja, znamy szczegóły
- 26-letni mężczyzna nie miał litości dla swojego psa. Zabił go w straszny sposób. Porażające szczegóły
- Milionom ludzi zagraża nie tylko koronawirus. Żywioł uderzy w środę za granicą
- Dziecko z Polski zaginęło 26 lat temu. Właśnie odnalazła się na drugim końcu świata?
- 97 milionów ludzi i żadnego zgonu. Nikt inny nie poradził sobie z epidemią tak jak oni
- Piotr Żyła nie zarabia wyłącznie na skokach narciarskich. Dochodowy biznes pomogła mu rozkręcić Justyna Żyła
Źródło: Interia