Wtyczka iSlayCanva

Jak zwiększyć ilość odbiorców bloga i wizyt na stronie www

Podróżujesz? Nagrywasz wideo, opisujesz miejsca i wydarzenia z podróży, a potem publikujesz to wszystko w Internecie? Z pewnością wiesz ilu masz widzów i powracających czytelników. Prawdopodobnie czytasz ich komentarze i jeździsz w miejsca, które chcą zobaczyć twoimi oczami, a z wieloma trzymasz regularny kontakt przez Facebook i Instagram.

Czy jednak naprawdę wiesz, co lubią czytać i oglądać twoi fani? Czy twój scenariusz publikacji opiera się na rzetelnych danych analitycznych, czy na opiniach znanych ci kilkunastu osób?

Pamiętaj, że blog, kanał na YT czy konto na Instagramie to twoje mass medium. Oceniaj jego skuteczność na podstawie analityki, a nie opinii grupy znajomych.

Z badań zachowania użytkowników na publikacjach w kategorii turystyki wynika, że turyści planujący podróż na południe Europy (do Włoch, Hiszpanii, Grecji) podczas przeglądania artykułów koncentrują swoją uwagę na zdjęciach i galeriach zdjęć. Spędzają tam około 70% czasu wizyty na stronie. Zupełnie inaczej internauci czytają publikacje dotyczące podróży do krajów arabskich (Jemen, Oman, Arabia Saudyjska). Ich największe zainteresowanie budzą kwestie związane z bezpieczeństwem i zdrowiem opisane w formie tekstu lub tabel. Zdjęcia w tym przypadku przyciągają uwagę czytelników jedynie na około 20% czasu spędzonego na stronie.

Warto mieć takie informacje tworząc treść na potrzeby Internetu. Niezależnie od tego, czy jesteś dziennikarzem, blogerem, czy tworzysz portal turystyczny, musisz mierzyć efekty zaangażowania twoich fanów. Do tego potrzebne są narzędzia!

Pierwszym wyborem jest Google Analytics – bezpłatny i prosty w instalacji system analityczny. Niestety program ten, w podstawowej wersji, nie ma możliwości mierzenia głębokości scrollowania. Wskaźnik głębokość i prędkość scrollowania są kluczowe przy mierzeniu zachowania użytkownika na stronie. Google Analytics to za mało! Potrzebny jest program, który jest przeznaczony do mierzenia treści internetowych.

Alternatyw dla Google Analytics jest dużo. Lista darmowych i płatnych systemów analitycznych przeznaczonych do contentu znajduje się tutaj: www.kronosny.com

Większość z nich ma możliwość darmowego testowania. Spróbuj kilku rozwiązań i zobacz, które najbardziej odpowiada twoim potrzebom. Niezależnie od tego, z którym systemem analitycznym pracujesz, przyda się iSlay Scroller. To mały widget do przeglądarki Chrome, który daje cenną możliwość zmierzenia, na jakiej głębokości znajduje się suwak do scrollowania strony. Dzięki takiej funkcjonalności można sprawdzić, na których elementach treści znajdują się użytkownicy. Jeśli twój system analityczny pokazuje, że użytkownicy spędzili najwięcej czasu na 30% głębokości scrollowania strony, to za pomocą iSlay Scroller możesz sprawdzić, co dokładnie znajduje się na wysokości 30%. Poniższy przykład obrazuje, że najwięcej czasu spędzonego na stronie użytkownicy spędzili między 30% a 40% jej głębokości.

Za pomocą iSlay Scroller, można sprawdzić jaki element znajduje się na tej głębokości. Czasem uwagę czytelników przyciąga element graficzny, a czasem interesujący tekst. Warto mieć takie informacje tworząc blog lub stronę www.

Jak działa wtyczka iSlay Scroller?

Wystarczy zainstalować wtyczkę w prawym menu w przeglądarce Chrome wybierając „Rozszerzenia”. Widget jest dostępny w prawym rogu przeglądarki jako przycisk. Po kliknięciu na niego – wyświetla się komunikat z wartością procentową wskazującą górną krawędź suwaka do scrollowania strony.

Stały monitoring strony www, z wykorzystaniem miar charakterystycznych dla konsumpcji treści to kolejny element jaki powinien mieć w swoim warsztacie publicysta internetowy. Aby tworzyć angażujące treści trzeba bazować na danych statystycznych i dokładnie badać efekty jakie wywołuje publikacja na czytelnikach.

Zainstaluj Widget iSlay Scroller >pobierz<

Wtyczka iSlay

Następny artykuł